سرویس: اجتماعی 11:18 - یکشنبه 14 دی 1399

یافته محققان انگلیسی؛

حس بی علاقگی سال ها قبل از سایر علائم زوال عقل بروز می کند

نتایج یک مطالعه نشان داده است که در افراد در معرض خطر ژنتیکی زوال عقل زودهنگام، حس بی علاقگی و بی تفاوتی پیش بینی کننده احتمال ابتلا به این بیماری از سال ها قبل است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هدف قرار دادن علائم اولیه بی تفاوتی و بی علاقگی ممکن است یکی از راه های تأخیر در بروز این نوع زوال عقل یا کُند کردن پیشرفت آن باشد.

معمولاً علائم زوال عقل زودهنگام در افراد بین سنین ۴۵ تا ۶۴ سال تشخیص داده می شود. در این حالت، لوب های پیشانی و گیجگاهی مغز تحت تاثیر قرار می گیرد.

این نوع زوال عقل معمولاً ژنتیکی است و حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد تمامی افراد مبتلا به این نوع زوال عقل دارای سابقه خانوادگی هستند.

افراد مبتلا به این بیماری ممکن است انگیزه، ابتکار عمل و علایق خود را از دست بدهند و این تصور اشتباه ایجاد شود که آنها دچار افسردگی شده اند.

«مارا مالپتی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کمبریج بریتانیا، در این باره می گوید: «حس بی علاقگی و بی تفاوتی سال ها قبل از تشخیص زوال عقل زودهنگام بروز می کند. در صورت تشخیص زودهنگام این علامت، روند درمان این علائم و تاخیر یا پیشگیری از زوال عقل بهتر خواهد بود.»

محققان در بررسی های خود متوجه شدند میزان بی علاقگی و بی تفاوتی در شرکت کنندگان دارای ژن های پرریسک در ابتدای مطالعه می تواند خطر زوال شناختی را در طول ۲ سال آینده پیش بینی کند.

اسکن MRI نشان داد که افزایش شدت بی علاقگی در شروع مطالعه با حجم کمتر مغز در دو قسمت لوب پیشانی و کورتکس سینگولات، ارتباط دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.