سرویس: غیر تولیدی 10:09 - یکشنبه 14 دی 1399

لزوم تخصیص بودجه صد میلیاردی قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره تکمیل آزادراه شرق اصفهان گفت: ۸ کیلومتر باقیمانده قطعه دو آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال تکمیل خواهد شد و برای تکمیل قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان، ضرورت دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب این پروژه در سال جاری، تخصیص پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا صلواتی در حاشیه جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اصفهان، از افتتاح ۸ کیلومتر باقی مانده قطعه دو آزادراه شرق اصفهان به منظور اتصال این آزادراه به جاده اصفهان نائین تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: پروژه آزادراه شرق اصفهان، شامل سه قطعه، مجموعاً به طول ۹۳ کیلومتر است که ۵۵ کیلومتر از مسیر ۶۳ کیلومتری قطعات یک و دو این آزادراه، آبان‌ ماه و با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد و ۸ کیلومتر باقیمانده این قطعات تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان پیرامون قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان خاطرنشان کرد: قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان نیز در مسیر اجرا بوده و با افتتاح این ۳۰ کیلومتر اتصال آزادراهی اصفهان- تهران به سه‌راهی مبارکه- شهرضا- اصفهان، برقرار می‌شود که زمینه اتصال به شیراز را فراهم می‌کند.

وی درباره بودجه مورد نیاز قطعه سوم این آزادراه تصریح کرد: آزادراه شرق اصفهان، دارای ۲ بخش بودجه بوده و قطعه سوم این آزادراه ۵ پیمانکار دارد که ۳ پیمانکار مربوط به پل‌ها و ۲ پیمانکار مربوط به مسیر آن است.

صلواتی افزود: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اصفهان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قطعات یک و دو و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای قطعه سوم آزادراه اختصاص یافت و اکنون لازم است تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار قطعه سوم تخصیص پیدا کند تا کار این قطعه سرعت بیشتری بگیرد.

مجری قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان پیرامون این پروژه هم اظهار داشت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، یکی از پروژه‌های مهم و افتخاری برای کشور است؛ مسیر قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان باید ابتدا آزادسازی شود و در این صورت می‌توان برنامه‌ریزی کرد که ریل‌گذاری آن به زودی انجام شود.

وی ادامه داد: این پروژه در گام نخست به منظور تملک ۲۰ کیلومتر مسیر ابتدایی، به ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تخصیص این بودجه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

صلواتی با اشاره به فعالیت‌ کارگاه‌های قطار سریع‌السیر افزود: اکنون کارگاه‌های قطار سریع‌السیر روند خوبی را دارند و فعالیت این کارگاه‌ها می‌تواند زمینه پیشرفت کار قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان را فراهم کند.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، با اشاره پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا افزود: در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا وضعیت خوبی حاکم بوده و همکاری و و همراهی خوبی صورت گرفته و در تلاش هستیم که با فعال کردن جبهه های کاری، این پروژه را نیز به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص تخصیص اعتبار، مجموعا ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا اختصاص یافته که ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به امسال بوده و تخصیص آن انجام شده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: با روند فعلی، امیدواریم که پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد که البته در این زمینه نیازمند همراهی بیشتر شرکت آب و فاضلاب و برق در خصوص معارضان و موارد دیگر هستیم.

 در این جلسه عباس رضایی استاندار اصفهان، با تاکید بر اهمیت این پروژه‌ها اظهار داشت: با تخصیص بودجه‌های لازم برای این ۳ پروژه مهم، گامی بزرگ در راستای اجرای پروژه‌های زیربنایی راهی در استان اصفهان بر‌می‌داریم.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های زیرساختی وزارت و ضرورت تخصیص بودجه‌های مورد نیاز آن تصریح کرد: پیگیری این پروژه‌ها اهمیت زیادی دارد؛ اولویت ما پیگیری روزمره بوده و تلاش می کنیم با پیگیری آن، زمینه تخصیص اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.