سرویس: غیر تولیدی 10:05 - شنبه 13 دی 1399

صدور قرارهای منتهی به بازداشت افراد باید به حداقل ممکن برسد

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان گفت: به قضات تحقیق تأکید شده به گونه‌ای عمل کنند که صدور قرارهای منتهی به بازداشت افراد به حداقل ممکن برسد.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان محمدرضا حبیبی در نشست مشترک با دادستان‌ها و قضات دادسرای عمومی و انقلاب سراسر استان اصفهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: با وصول دستورالعمل جدید ریاست قوه قضاییه با عنوان «سند راهبردی ارتقاء یافته تحول» اجرای دقیق آن در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته و مدیران و مسؤولان قضایی و قضات در سراسر استان با مطالعه دقیق آن با برنامه‌ریزی هدفمند و تشکیل کارگروه‌های لازم مفاد آن را اجرایی خواهند کرد.

وی افزود: رعایت قوانین و مقررات آیین دادرسی اعم از مقید بودن به اصول و قواعد قانونی در صدور قرارها به خصوص قرارهای بازداشت موقت و حفظ حیثیت و آبروی افراد و تکریم ارباب‌رجوع، نظارت و سرکشی مستمر قضات به زندان در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

ایشان یادآور شد: تا کنون با تلاش‌های جهادگونه قضات و کارکنان در سراسر استان نتایج خوبی حاصل شده و امید است با اجرای مفاد این دستورالعمل شاهد سرعت بخشی بیشتر در مسیر تحول در دستگاه قضایی استان در آینده نزدیک باشیم.

رئیس دستگاه قضایی استان به یکی دیگر از سیاست‌های قوه قضاییه اشاره و بیان داشت: ساماندهی زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری از دیگر سیاست‌های قوه است که در استان مورد توجه ویژه قرار گرفته و در ۹ ماه گذشته ۲ هزار و ۲۴۱ نفر زندانی مشمول مجازات جایگزین حبس و در طرح غربالگری زندانیان ۳ هزار و ۸۰۰ نفر زندانی آزاد شده و با فعالیت خوب کمیسیون عفو تعداد ۶۷۷ نفر مشمول عفو و از زندان آزاد شده‌اند.

حبیبی همچنین یادآور شد: به قضات تحقیق تأکید شده به گونه‌ای عمل کنند که صدور قرارهای منتهی به بازداشت افراد به حداقل ممکن برسد.

در این جلسه مسؤولان قضایی استان نکاتی را در بخش‌های مختلف طرح و هر یک از قضات از سراسر استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.