سرویس: غیر تولیدی 07:04 - شنبه 13 دی 1399

فاضلاب دنارت به شبکه جمع‌آوری محور شرق اصفهان متصل می‌شود

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به اینکه فاضلاب محله دنارت به شبکه جمع‌آوری محور شرق اصفهان متصل می‌شو،د گفت: در برنامه‌های امسال و سال 1400 شرکت فاضلاب اصفهان، فاضلاب شهری منطقه دنارت پیش‌بینی شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید اکبر بنی‌طبا با اشاره به شبکه فاضلاب اصفهان اظهار داشت: یکی از محورهایی که در کلان شهر اصفهان در ارتباط با شبکه جمع‌آوری فاضلاب هنوز باقی مانده محور شرق اصفهان است که شامل مناطق ارغوانیه، سه راه پینارت، شهرک زاینده‌رود، ردان و دنارت است.

سخنگوی شرکت آبفای اصفهان افزود: انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه شرق اصفهان مستلزم اجرای کلکتور اصلی این خط بود که کلکتور اصلی از محور خیابان شریعتی به کلکتور محور شرق اصفهان تقریباً به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: ایستگاه پمپاژ که در مجاورت رودخانه زاینده‌رود بنا بود، احداث کنیم تا بتوانیم با توجه به شرایط توپوگرافی زمین فاضلاب به آن نقطه انتقال پیدا کند و از آنجا به این خط انتقال ایستگاه پمپاژ شود با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در چند ماه گذشته افتتاح شد و اجرای شبکه‌های جمع‌آوری محلاتی که به آن اشاره شد، شروع شد.

بنی‌طبا با اشاره به اینکه منطقه دنارت نیز از همان شرایط برخوردار است، گفت: منطقه یک و ۶ اصفهان در قالب اجرای پیمان با پیمانکاران مشخص شده و به مرور زمان شبکه جمع‌آوری این مناطق را اجرا می‌کنیم و پساب را به تصفیه‌خانه شرق اصفهان انتقال می‌دهیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای اصفهان ادامه داد: شبکه فاضلاب اصفهان منابع دولتی و بودجه‌های عمرانی ندارد و اجرای شبکه‌های فاضلاب مستلزم تأمین منابع مالی زیاد است و با توجه به محدودیت منابع مالی، باید از محل درآمد خود کلان‌شهر اصفهان هزینه‌های آن تأمین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما این عامل منجر به توقف شبکه‌های اجرای فاضلاب نشده و تنها زمان کار طولانی‌تر می‌شود، عنوان کرد: همکاران در معاونت توسعه و بهره‌برداری شبکه فاضلاب در این راستا تلاش می‌کنند و مردم مطمئن باشند این محله نیز به شبکه جمع‌آوری محور شرق اصفهان متصل و مشکل‌شان حل می‌شود.

بنی‌طبا با تأکید بر اینکه شبکه جمع‌آوری باید از نقاطی که به کلکتور نزدیک است به مرور زمان پیشروی کند تا اینکه فاضلاب به کلکتور اصلی انتقال و از آنجا به تصفیه‌خانه منتقل شود، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های سال جاری و سال ۱۴۰۰ شرکت فاضلاب اصفهان فاضلاب منطقه دنارت پیش‌بینی شده است، تنها بحث انتقال یک کیلومتر نیست بلکه شبکه جمع‌آوری داخل محلات هم است، در شهرک زاینده‌رود کار را آغاز کردیم و محور پینارت هم شروع شده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.