سرویس: غیر تولیدی 15:23 - چهارشنبه 10 دی 1399

مطالعات نشان می دهد؛

سیگار الکتریکی بر عملکرد مغز جوانان تاثیر می گذارد

مطالعات نشان می دهد جوانان و نوجوانانی که سیگار الکتریکی استفاده می کنند در تمرکز کردن، یه یادآوردن یا تصمیم گیری در مقایسه با همسن و سال های غیرسیگاری شان مشکل دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ نتایج دو مطالعه و نظرسنجی دانشگاه روچستر آمریکا نشان می‌دهد که بین استفاده از سیگار الکتریکی و مه مغزی (خستگی ذهنی) رابطه وجود دارد. همچنین نوجوانانی که قبل از ۱۴ سالگی شروع به استفاده از سیگارهای الکتریکی می‌کنند بیشتر با احتمال تجربه این مه مغزی روبرو هستند.

در حالیکه در مطالعات قبلی رابطه بین سیگار الکتریکی و اختلال روانی در حیوانات مشخص شده است اما این مطالعه برای اولین بار رابطه این دو را در انسان نشان می‌دهد.

«دانگمی لی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد که سیگار الکتریکی نباید جایگزین ایمنی برای سیگار تنباکویی تلقی شود.»

در این مطالعه بالغ بر ۱۰۰ هزار دانش آموز دبیرستانی و دانشجو به نظرسنجی پاسخ دادند. در این نظرسنجی‌ها، عادات سیگار کشیدن افراد و همچنین موضوعاتی مرتبط با حافظه، توجه و عملکرد روانی پرسیده شد.

مطالعات نشان داد افرادی که سیگار سنتی و الکتریکی می‌کشیدند در عملکرد روانی مشکل داشتند.

همچنین مشخص شد شروع زودهنگام استفاده از سیگار الکتریکی بین سنین ۸ و ۱۳ سالگی با دشواری زودتر و بیشتر در تمرکز کردن، یادآوری یا تصمیم گیری مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.