سرویس: غیر تولیدی 12:12 - چهارشنبه 10 دی 1399

جهادی‌ها دستگاه خودکار تولید ماسک ساختند/ تولید ۱۰۰ ماسک در دقیقه

مسئول موکب شباب امام خامنه‌ای گفت: بعد از ماه رمضان گروه جهادی ما توان خود را با کمک متخصصین داخلی روی ساخت دستگاه اتوماتیک تولید ماسک گذاشت که الحمدلله این دستگاه به صورت کاملا خودکار ساخته شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدعلیرضا اطهاری مسئول موکب شباب امام خامنه‌ای اظهار داشت: این گروه جهادی که هر ساله در ایام اربعین حسینی، موکبی برای خدمت‌رسانی به زائران در کربلای معلی برپا می‌کرد، با شیوع ویروس کرونا برای خدمات‌رسانی به مردم در زمینه مسائل بهداشتی و سلامت وارد میدان شد.

عزم جدی برای ساخت دستگاه تولید ماسک داخلی

وی با اشاره به اینکه با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، از بعد ماه رمضان به دنبال ساخت دستگاه تولید ماسک رفتیم، گفت: دستگاه تولید ماسک اگر از چین وارد شود، حداقل ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و مدل اروپایی آن نیز هزینه‌اش بیشتر است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با کمک متخصصان داخلی دستگاه خودکار تولید ماسک را بسازیم.

طراحی دستگاه اتوماتیک تولید ماسک

اطهاری با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این دستگاه با حضور جمعی از متخصصین حدود ۵ ماه طول کشید، گفت: این دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک کار می‌کند و پارچه وارد آن می‌شود، برش می‌خورد، ابزار ثابت شدن ماسک روی بینی نصب می‌شود و در نهایت کِش نیز به صورت حرارتی روی آن قرار می‌گیرد. در بسیاری از دستگاه‌ها کش باید به صورت دستی توسط افراد دوخته شود، اما در این دستگاه فرایند کاملاً الکترونیک است. دستگاه ما در نهایت ماسک تولیدی را از تونل UV می‌گذراند و در نهایت کاملاً استریل شده خارج می‌کند.

رونمایی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم

مسئول موکب شباب امام خامنه‌ای با اشاره به اینکه این دستگاه در هر دقیقه ۱۰۰ ماسک ۳ لایه یا ۵ لایه تولید می‌کند، تصریح کرد: این دستگاه در روز یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که خود مرد میدان سازندگی و اتکا به توان داخلی بود، با حضور جمعی از مسوولان کشوری و همچنین افراد شاخص هیأتی و جهادی در مدرسه بوعلی یوسف آباد رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.