سرویس: غیر تولیدی 11:04 - چهارشنبه 10 دی 1399

اعلام بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان/ عدم پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان الزهرا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان‌های جدید مرجع کرونا در استان اصفهان را اعلام کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آرش نجیمی با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: از اوایل آذر ماه موارد شیوع بیماری کرونا در استان با روند کاهشی روبه رو بوده و به مرور بستری‌ها کاهش پیدا کرد و از اواخر آذر ماه نیز موارد حاد و فوت نیز کاهش پیدا کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته این کاهش ثابت مانده است و در عدد حدود ۵۰۰ بستری مانده‌ایم، افزود: امیدوار هستیم روند کاهشی ماه‌های پیش ادامه داشته باشد، در کل از آذر ماه با اعمال محدودیت‌ها روند شیوع کرونا در استان اصفهان روند کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۴ شهرستان استان ۶ شهرستان نارنجی و سایر شهرستان‌های استان زرد هستند، گفت: در اردیبهشت ماه هم یک وضعیت کاهشی داشتیم، دو حالت وجود دارد اگر ما بتوانیم با همین محدودیت‌ها که از اول آذر ماه داشتیم و برای شهرهای زرد هم اعمال شود و مردم همکاری کنند و از هر گونه تجمع دوری کنند روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند.

نجیمی با تأکید بر اینکه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها نسبت به ماه‌های شهریور و مهر بیشتر شده است، بیان کرد: اگر مراسم‌ها و تجمع‌ها با هر هدفی برگزار شود، هر لحظه امکان افزایش کرونا وجود دارد، مردم باید بدانند اگر آمار کرونا بسیار هم محدود شود، کرونا با ما همراه است و هر تجمعی سبب افزایش کرونا می‌شود.

تغییر بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره ابلاغ ۱۳ دستورالعمل استانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص بیماری کرونا عنوان کرد: با توجه به کاهش بیماران و بستری شدن آن‌ها به مرور زمان بیمارستان الزهرا(س) دیگر بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کند و طبق برنامه تنظیمی از طرف معاون آموزشی دانشگاه و رئیس دانشکده پزشکی به تدریج نسبت به فعال‌سازی بخش‌های تخصصی برای بیماران غیر کووید اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: بیمارستان عیسی بن مریم باید طبق روال گذشته با تمام ظرفیت تخت‌های فعال خود به عنوان بیمارستان ریفرال نسبت به پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا اقدام کند.

نجیمی گفت: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که از تاریخ ششم دی ‌ماه تا اطلاع ثانوی۱۰۰ تخت (۸۰ تخت بستری و ۲۰ تختICU ) از مجموع ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های شریعتی و غرضی را با اصول کنترل عفونت و جداسازی برای بستری بیماران کرونایی دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی اختصاص دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بیمارستان شهید آیت‌اله صدوقی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که از تاریخ ششم دی‌ماه تا اطلاع ثانوی حداقل ۶۰ تخت بستری از ظرفیت بیمارستان سیار را به پذیرش بیماران کرونایی دارای دفترچه بیمه نیروهای مسلح اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بیمارستان خورشید باید ۴۵ تخت فعال خود را با رعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهد، گفت: بیمارستان۵۷۷ ارتش طبق روال گذشته با رعایت کامل اصول نسبت به پذیرش و بستری بیماران کرونایی زندانی‌ها اقدام می‌کند.

نجیمی با اشاره به اینکه بیمارستان سیدالشهدا نیز طبق روال گذشته باید ۲۵ درصد از ظرفیت تخت‌های فعال خود را به پذیرش و بستری بیماران مبتلا به سرطان مشکوک به کرونا اختصاص دهد، افزود: بیمارستان فارابی نیز طبق روال گذشته کلیه بیماران روانپزشکی مشکوک به کرونا را با رعایت کلیه اصول کنترل عفونت و جداسازی پذیرش و بستری کند.

پذیرش مادران باردار مشکوک به کرونا در بیمارستان عیسی بن مریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کلیه اطفال مشکوک به کرونا طبق روال گذشته در بیمارستان الزهرا (س) پذیرش و بستری می‌شوند، گفت: کلیه مادران باردار مشکوک به کرونا باید در بیمارستان عیسی بن مریم پذیرش و بستری شوند.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد و بیمارستان امام خمینی (ره) فلاورجان باید حداقل دو بخش بستری را با رعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی به پذیرش و بستری بیماران کرونایی شهرستان اختصاص دهد و از بقیه ظرفیت بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی استفاده کنند.

نجیمی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر باید با کلیه ظرفیت تخت‌های فعال خود به عنوان بیمارستان ریفرال نسبت به پذیرش و بستری بیماران کرونا اقدام کند، بیان کرد: بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و صاحب‌الزمان (عج) شهرضا باید ۵۰ تخت بستری و ۱۲ تخت ICU را با رعایت کامل اصول به پذیرش و بستری بیماران کرونایی شهرستان اختصاص دهند.

اختصاص یک سوم از ظرفیت سایر بیمارستان‌های استان به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: سایر بیمارستان‌های مستقر در شهرستان‌های استان شامل شاهین‌شهر، لنجان، مبارکه، سمیرم، نایین، اردستان، نطنز، بادرود، داران‌، فریدونشهر، چادگان، خوانسار و گلپایگان موظف هستند یک سوم از ظرفیت خود را به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: سایر بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی مستقر در اصفهان لازم است از پذیرش بیماران کرونایی جدید خودداری کرده و یک بخش بستری را با رعایت کلیه اصول جداسازی برای بستری بیمارانی که در حین فرایند درمان‌های تخصصی دیگر مشکوک به کرونا هستند، اختصاص دهند.

نجیمی گفت: کلیه بیماران نیازمند به همودیالیز در صورت ابتلا به کرونا باید در همان مرکز ترجیحاً در اتاق ایزوله و در صورت نبودن اتاق ایزوله در شیفت‌های جداگانه با حداقل تعداد بیمار و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پرستار اختصاصی با رعایت اصول حفاظت فردی دیالیز شوند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.