سرویس: غیر تولیدی 12:27 - دوشنبه 08 دی 1399

جذابیت ادامه‌دار سیمان اصفهان برای سهامداران/ رشد 3 برابری در 3 ماه

در معاملات این روزهای بورس سیمان اصفهان برای سهامداران همچنان جذاب است، سصفها طی سه ماه اخیر از حدود ۱۱ به ۳۳ هزار تومان رسیده تا در روزهای پرنوسان بورس، سود شیرینی را برای سهامدارانش به همراه بیاورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بازارهای مالی در آغاز هفته جاری به حفظ شرایط موجود متمایل بودند و تحرکی خاصی در آن‌ها دیده نشد، آخرین قیمت اعلام شده برای هر دلار ۲۵ هزار و ۶۹۰ تومان است که در مقایسه با یک ماه گذشته عملاً ثابت مانده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود، یکی از مهم‌ترین عوامل آرامش در بازار طلا عدم افزایش دلار و دیگری ثبات قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر است.

بازار سرمایه اما پس از ریزش تاریخی خود طی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر و پس از بازگشت به مدار صعود در روزهای پایانی آبان، این روزهای شرایط جدیدی را تجربه می‌کند، شاخص کل چند هفته‌ای است در محدوده کانال ۱.۴ میلیون واحد نوسان دارد، اندکی بالا می‌رود و دوباره راه رفته را بر می‌گردد، با این حال شاخص هم وزن که نمایانگر بهتری از نمادهای کوچک بازار است روند رو به رشد خود را حفظ کرده است و تنها ۱۵ درصد با سقف تاریخی خود فاصله دارد.

 بررسی نمودارهای دو شاخص اصلی بورس نشان می‌دهد ۹ آذرماه شاخص کل بورس به ۱.۴۲۷ میلیون واحد رسیده بود و شاخص هم وزن در این روز عدد ۴۱۰ هزار نشان می‌داد، امروز و پس از گذشت یک ماه شاخص کل بورس به ۱.۴۱۹ میلیون واحد افت کرده اما شاخص هم وزن در همین مدت با ۱۵ درصد افزایش به ۴۷۰ هزار واحد رسیده است.

درجا زدن شاخص کل در کانال ۱.۴ میلیون واحدی

شنبه ۶ دی ماه؛ همچون هفته قبل با فشار عرضه در نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار آغاز به کار کرد، خساپا و خودرو به صف فروش رسیدند و پالایشی‌ها نیز در کف معامله شدند، فولاد علی‌رغم این که به صف فروش نرسید اما حوالی منفی ۴ درصد معامله شد و یکی از سه نماد با بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل بود.

در جریان معاملات روز گذشته شاخص هم وزن وضعیت بهتری داشت و از اول بازار مورد توجه بود و سبز شروع کرد با این حال شاخص کل با افت کار خود را شروع کرد و در ادامه نیز تحت فشار بود.

در نهایت شاخص کل با افت ۱.۶۸ درصدی و کاهش ۲۴ هزار واحدی به ۱.۴۲۳ میلیون واحد رسید، اما شاخص هم وزن ۱.۰۶ درصد رشد کرد و با مثبت ۴۹۶۳ واحد در قله ۴۷۳ هزار واحد ایستاد.

یکشنبه ۷ دی ماه؛ امروز بیشتر نمادها در تابلوی بورس به رنگ قرمز درآمدند اما بازهم صف‌های خرید در نمادهای کوچک‌تر تشکیل شد و سهام شرکت‌های بزرگ بورس در منفی به فروش می‌رسید، شپنا امروز سومین نماد از جهت تراکنش بالا بود.

حجم معاملات خرد امروز به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار در دی ماه بود، شاخص کل با ریزش ۴ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد افت و شاخص هم وزن ۱۲۸۳ واحد ریزش کرد.

افزایش سرمایه «گکوثر» فقط ۲۰ روز طول کشید

در بین نمادهای اصفهانی گکوثر پس از افزایش سرمایه با رشد ۲۰ درصدی بازگشایی شد تا بیشترین بازدهی را در دو روز ابتدای این هفته به ثبت برساند، هتل کوثر اصفهان که تا پیش از این ۱۱ میلیارد سرمایه ثبت شده داشت پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده به سرعت افزایش سرمایه خود را ثبت کرد تا نماد آن امروز بدون بازه قیمتی بازگشایی شود.

سرمایه ثبتی گکوثر با افزایش سرمایه اخیر به ۳۸۲ میلیارد تومان رسید، ارزش هر سهم هتل کوثر بر پایه ۴۴۶ تومان قیمت‌گذاری شد که با رشد ۲۰ درصدی به ۵۴۰ تومان رسید؛ امروز ۴۵ میلیون سهم از گکوثر داد و ستد شد و در دو طرف معامله حقیقی‌ها قرار داشتند.

فولاد مبارکه که از ابتدای هفته قبل در روند نزولی قرار گرفته این هفته را نیز با افت قیمت آغاز کرد، هرچند امروز معاملات فولاد در حوالی صفر انجام می‌شد و ارزش هر سهم این غول فولادی به ۱۳۵۰ تومان رسید، موضوعی که پیش‌تر به آن اشاره شد خرید حقوقی‌های فولاد در معاملات یک ماه اخیر است که همچنان ادامه دارد.

جذابیت ادامه‌دار سیمان اصفهان برای سهامداران

سیمان اصفهان برای سهامداران همچنان جذاب است، سصفها طی سه ماه اخیر از حدود ۱۱ به ۳۳ هزار تومان رسیده تا در روزهای پرنوسان بورس، سود شیرینی را برای سهامدارانش به همراه بیاورد، سهام سیمان اصفهان این هفته نیز در سقف قیمتی و با صف میلیونی معامله شد.

پتروشیمی اصفهان یکی دیگر از شرکت‌های اصفهان پربازده این روزهای بازار سرمایه است، شصفها در یک ماه گذشته ۳۵ درصد سوددهی داشته و با این که بازه قیمتی آن به دلیل قرار گرفتن در بازار پایه ۲ درصدی است، مورد استقبال سهامداران قرار گرفته و این روزها صف‌های خرید پی در پی را تجربه می‌کند.

ذوب روی اصفهان که هفته خوبی را پشت سر گذاشته بود امروز پس از جابجایی ۱۲ میلیون سهم به صف فروش نشست تا هر سهم فروی به قیمت ۷۵۴۸ کاهش پیدا کند؛ گزارش فعالیت ماهانه ذوب روی اصفهان در آذرماه حکایت از کاهش ۶۵ درصدی فروش این شرکت داشت.

کشت و دام قیام اصفهان امروز در بازار سرمایه در کف قیمت روزانه معامله شد تا با افت ۵ درصدی ارزش، بهای هر سهم آن به کمتر از ۴ هزار تومان برسد، زقیام در یک ماه گذشته پرنوسان بوده اما از ۳۹۰۰ تومان کمتر نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.