سرویس: غیر تولیدی 10:07 - دوشنبه 08 دی 1399

گزارش/

از غربالگری محله به محله تا خرسندی اساتید علوم پزشکی از اجرای طرح شهید سلیمانی

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.

به گزارش اصفهان شرق؛ در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

ضد عفونی منازل بیماران کرونایی در طرح شهید سلیمانی چالوس

طرح شهید سلیمانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در همه شهرستان‌های استان مازندران در حال اجرا است، این طرح در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای غربالگری ،مدیریت و کنترل کرونا در چالوس نیز آغاز شده است.

۱۷۰ پایگاه مقاومت در طرح محله محور شهید سلیمانی برای غربالگری کرونا به صورت شبانه روزی در شهرستان فعالیت می‌کنند، پایگاه‌های مقاومت در محلات با همکاری بهداشت بعد از شناسایی مبتلایان و ناقلان، تمامی امکانات را جهت جلوگیری از تشدید ویروس کرونا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

۱۷۰ پایگاه مقاومت در طرح محله محور شهید سلیمانی برای غربالگری کرونا در چالوس فعالیت می‌کنند

خدمات ارائه شده به بیماران، شامل گندزدایی منازل، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، غذای گرم، گوشت، نان، اهدای کارت هدیه، خرید مایحتاج خانوار، خرید داروی مورد نیاز بیماران و کمک‌های مالی است.

بسیج اصناف در سطح شهرستان وظیفه نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در بازار را به عهده دارد، نیرو‌های بسیجی با کمک نیروی انتظامی کنترل و محدودیت تردد را بر عهده دارند.

طرح محله محور شهید سلیمانی برای غربالگری کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس در چالوس اجرا و ضدعفونی منازل بیماران کرونایی از جمله این فعالیت هاست.

فعال بودن یک رابط به ازای 40 خانوار در طرح شهید سلیمانی آمل

احمدعلی رمضانی اظهار کرد: در راستای مقابله با شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال باید مردم همراه مسؤولان باشند و به توصیه‌های جدی ستاد اجرایی مقابله با کرونا عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان به همراه وزارت کشور نمی‌توانند به تنهایی قوانین ستاد اجرایی مقابله با کرونا را اجرا کنند، افزود: با طرح گسترده سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران می‌توان دست به اقدامات بزرگ زد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا دورهمی‌های خانوادگی است، تصریح کرد: در طرح سپهبد شهید سلیمانی بر آن شدیم تا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی و قرنطینه کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه بسیج به مردم محلات بهتر دسترسی دارد، ادامه داد: با نهادینه شدن این طرح امیدواریم بتوانیم در راستای مبارزه با کرونا و قطع زنجیره انتقال گام‌های اساسی برداریم.

رمضانی با اعلام اینکه چهار کمیته آموزش، رهگیری، پایش و نظارت، قرنطینه و حمایت در این طرح فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: به ازای هر ۴۰ خانوار یک رابط در این طرح فعال هستند.

در طرح سپهبد شهید سلیمانی بر آن شدیم تا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی و قرنطینه کنیم

وی با اشاره به اینکه ساختار طرح کاملا مردمی است و امید داریم تا با کمترین بستری و کاهش مرگ و میر از این بحران خارج شویم، متذکر شد: افراد بیمار نیازمند حمایت معیشتی و دارویی هستند با شناسایی افراد این امکان ایجاد می‌شود.

رمضانی با اعلام اینکه شعار این طرح هر خانواده یک پایگاه و هر فرد یک سفیر است، گفت: ۶۶ درصد عامل انتقال کووید ۱۹ دورهمی‌های خانوادگی هستند.

وی با اشاره به گندزدایی و پایش اماکن در طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: باید در این طرح از همه امکانات و ظرفیت‌ها براساس مصوبات ستاد کرونا استفاده کنیم.

آغاز طرح سلامت “شهید سلیمانی” با ورود ۲۶۲ پایگاه فعال در آمل

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا ویروس، با ایجاد تیم رصد 262 پایگاه فعال بسیج این شهرستان آغاز به کار کرده است.

مهدی فلاح  اظهار کرد: طرح سپهبد شهید سلیمانی با محوریت کنترل شیوع ویروس کرونا به صورت مردم‌محور و هر خانه یک پایگاه خواهد بود.

وی افزود: این طرح بزرگ بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین بوده و از اول آذر امسال با بیان دستورالعمل‌های لازم مطرح شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل با اعلام اینکه باید در پایگاه‌های بسیج محلات و حوزه‌های محلات برادر و خواهر بتوانیم با جلسات مستمر به صورت هفتگی اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: این طرح لبیک به بیانات مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشیدن به فرمایشات معظم‌له خواهد بود تا مدیریت، کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش پروتکل‌های بهداشتی و رصد خانواده‌های بیماران تا کاهش بستری، کاهش مرگ و میر و گروه‌های در معرض خطر انجام شود.

این مسؤول با اشاره به تشکیل و اعزام تیم‌های رصد و شناسایی بسیج در سطح محلات به صورت منزل به منزل، خاطرنشان کرد: هر تیم رصد حداقل دو نفر یا بیشتر بوده و رصد ۴۰ خانواده تحت پوشش را عهده‌دار هستند البته در این طرح هر خانواده یک سفیر سلامت خواهد بود.

فلاح با اعلام نقش حمایتی پایگاه‌های بسیج و تیم‌های رصد، یادآور شد: تیم‌ها وظیفه دارند تا اگر سرپرست خانواده دچار بیماری شده و از لحاظ مالی، تهیه مایحتاج زندگی و دارو مشکل دارد به آنها سبدهای معیشتی حداقل طی دو مرحله در طول قرنطینه تحویل دهند.

تیم‌ها وظیفه دارند تا اگر سرپرست خانواده دچار بیماری شده و از لحاظ مالی، تهیه مایحتاج زندگی و دارو مشکل دارد به آنها سبدهای معیشتی تحویل دهند

وی ادامه داد: در این طرح خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و مایحتاج قرنطینه در اختیارشان قرار می‌گیرد همچنین کمک دارویی و مواد غذایی هم برای بیماران نیازمند اختصاص می‌یابد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به تیم‌های مراقبتی برای راهنمایی به سمت بیمارستان و قرنطینه خانگی، افزود: این طرح در قالب چهار تیم نظارتی، مراقبتی، رصد و شناسایی فعالیت دارند.

وی با اعلام اینکه باید برای حمایت خانوارهای کرونایی هدفمند اقدام کنیم، افزود: این طرح در 262 پایگاه فعال بسیج آمل آغاز به کار کرده و تعداد 271 تیم هم‌اکنون وارد میدان شدند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل با اعلام اینکه حدود 4 هزار و 400 خانوار تاکنون درطرح سفیر سلامت شناسایی شدند، گفت: تیم رصد ما با مراجعه درب منازل با خانوار مختلفی ارتباط برقرار کردند.

تقدیر اساتید صاحب‌نام علوم‌پزشکی کشوری از اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیج

تعداد زیادی از اساتید صاحب‌نام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور طی بیانیه‌ای از بسیجیان به جهت اجرای طرح شهید سلیمانی که از ابتدای آذرماه جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کلید خورده است، تقدیر و تشکر کردند.

در این بیانیه خطاب به بسیجیان سرافراز و دلاور آمده است:

سلام خدا بر شما هر روز که می گذرد، ارزش تصمیم تاریخی امام راحل رضوان الله تعالی علیه در غرس نهال بسیج و اهمیت حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در پرورش آن نهال نوپا که امروز به فضل الهی شجره ای طیبه و تنومند و پر ثمر است ،اشکارتر می شود.

اکنون که با همت،درایت و موقع شناسی شما و در همکاری تنگاتنگ با وزارت بهداشت وهمراهی مردم شریف کشور و معتمدین محلی و ائمه بزرگوار جمعه و جماعت و خیرین سلامت، طرح شهید سلیمانی در بیمار یابی و مراقبت و حمایت  از مبتلایان به کووید ۱۹ ،به لطف خداوند منان، منجر به کاهش چشمگیر بار این بیماری در میهن عزیزمان شده است، اینجانبان خادمین حوزه سلامت کشور، وظیفه خود می دانیم سپاسگزار این تلاش ایثارگرانه و مجاهدانه شما باشیم.

البته شرط تداوم این روند، ادامه کار و غافل نشدن از پیگیری و مراقبت تا ریشه کنی نهایی است.

همچون گذشته بسیج این لشکر مخلص خدا گره گشایی کرد و در تعامل با شبکه بهداشتی درمانی کشور به ویژه پرستاران، بهورزان و مراقبین سلامت کاری عظیم و به یاد ماندنی را به صفحات پرافتخار خدمات خود افزوده است.

انشالله به زودی با تداوم استفاده از این ظرفیت عظیم، شاهد موفقیت های بیشتری در کنترل این همه گیری باشیم.

ارائه ۳۴۰۰۰ خدمت بهداشتی و پزشکی در طرح «شهید قاسم سلیمانی» در ایلام

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: از ابتدای طرح تا کنون ۳۴۰۰۰ خدمت بهداشتی و پزشکی به مردم و ۶۵۰۰ بسته معیشتی و حمایتی به بیماران مبتلا به کرونا و بیماران زمینه‌ای و خاص که در منزل قرنطینه معکوس شده‌اند، ارائه شده است.

وی افزود: این طرح با کمک تیم‌های بسیج و کادر درمانی مراکز بهداشتی در کلیه شهرستان‌های استان با هدف شناسایی بیماران، نظارت، مراقبت و قرنطینه در منزل، حمایت معیشتی از افراد نیازمند برای قطع زنجیره انسانی کرونا به اجرا درآمده است.

از ابتدای طرح تا کنون ۳۴۰۰۰ خدمت بهداشتی و پزشکی به مردم و ۶۵۰۰ بسته معیشتی و حمایتی به بیماران مبتلا به کرونا ارائه شده است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: کل استان به ۱۶ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم شده و بیش از ۷۰۰ تیم بسیج در این طرح ساماندهی شده است و تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت استان غربالگری و ۱۴ هزار نفر دارای علائم بالینی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع رپید تست‌هایی که در منزل توسط تیم‌های مراقبتی انجام شده، تعداد ۱۲۵۰ مورد مثبت بوده و به ۲۴۰۰ نفر خدمات مراقبتی و حمایتی در منزل ارائه شده است.

غربالگری ۹۸ درصد مردم شهرستان پارس آباد

حسن نوری اظهار کرد: در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از مجموع جمعیت ۱۴۶ هزار نفری شهرستان پارس آباد، ۹۸درصد مردم توسط تیم‌های منتخب پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی بسیج پایش و غربالگری شدند.

وی افزود: بر اساس خوداظهاری مردمی، ۲ هزار و ۱۵۰ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده‌اند که این افراد تست تشخیص کرونا شده و جواب تست ۴۵۰ نفر از آنان مثبت بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد تصریح کرد: قرنطینه افراد مبتلا، ضدعفونی منازل این افراد، ارائه آموزش‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی از جمله اقداماتی است که گروه‌های بسیج انجام داده‌اند.

نوری افزود: با توجه به شرایط کرونایی شهرستان پارس آباد و پیرو دستور فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای قطع زنجیره شیوع و گسترش ویروس کرونا، اکیپ سیار معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان نیز به مدت ۱۲ روز در شهرستان پارس آباد به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی پرداختند.

وی بیان کرد: این اکیپ متشکل از ۳ تیم پزشک عمومی،کارشناس پرستاری و علوم آزمایشگاهی بود که در این مدت ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را در سطح شهرستان پارس آباد ویزیت، معاینه وغربالگری کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد تصریح کرد: ۸۳۶ نفر نیز توسط این اکیپ تست تشخیص کرونا شده‌اند که ۱۱۰ نفر از آنان مثبت بوده‌اند که این افراد نیز قرنطینه یا به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع شده‌اند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.