سرویس: غیر تولیدی 10:06 - جمعه 05 دی 1399

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد؛

مرگ یک هزارم جمعیت ایران در اثر کرونا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از فوت یک هزارم جمعیت کشور در اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۵۴ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ پیام طبرسی، شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی، به تصویر سازی بیماری کرونا در کشور پرداخت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان امیدوار بود که نباید نگران خروجی شب یلدا باشیم، گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی‌هایی که صورت گرفت، خیلی از مردم از برپایی دورهمی های شب یلدا منصرف شدند و به نظر می‌رسد این شب طولانی برای دست‌اندرکاران سلامت، خوب گذشت.

طبرسی با تاکید بر اهمیت اعمال محدودیت‌های شب یلدایی که باعث کاهش ترددها شد، افزود: اصل موضوع همان محدودیت‌ها بود و البته مردم هم رعایت کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر میزان پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان مسیح دانشوری از ۲۵۰ مورد به شبی ۵۰ تا ۶۰ مورد پذیرش رسیده است، گفت: ما نباید نسبت به جانباختگان کرونا بی اعتنا باشیم و همچنان برخی بگویند که کرونا وجود ندارد و دروغ است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تاکنون ۵۴ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان باخته‌اند که این آمار باید دو برابر محاسبه شود، چون برخی از فوت شدگان بدون تست بوده‌اند و باید گفت که یک هزارم جمعیت ما به خاطر کرونا در این ۱۰ ماه فوت شده‌اند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با عنوان این مطلب که در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ موارد ابتلا به کرونا خانوادگی نبود، افزود: در اردیبهشت و خرداد ۹۹، انتقال ویروس خانوادگی شد.

طبرسی در واکنش به ادعای کسانی که هنوز می‌گویند کرونا دروغ است، گفت: ما که از نزدیک با بیماران در ارتباط هستیم، صحنه‌هایی دیدیم که در عمر طبابت خودمان ندیده بودیم.

وی تاکید کرد: آنها که می‌گویند کرونا دروغ است، بیشتر مراقب باشند تا مبتلا نشوند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در ارتباط با موضوع ویروس جهش یافته در انگلستان، گفت: واقعیت این است که مجهولات این ویروس خیلی بیشتر از شناخته‌های آن است.

طبرسی با عنوان این مطلب که چین تنها کشوری است که خیلی خوب این ویروس را کنترل کرده است، افزود: هر چه جلوتر می‌رویم نادانسته‌های ما از ویروس بیشتر می‌شود و ویروس انگلیسی، زلزله‌ای در جهان ایجاد کرده و عمق جهش آن هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.