اصفهان شرق

توصیه های تغذیه ای به سالمندان در روزهای کرونایی

کدخبر: 208156
1399/10/05 در ساعت 11:01

به گزارش اصفهان شرق؛ سیما سادات لاری، در پایان ارائه گزارش روزانه آمار کرونا در کشور، به موضوع تغذیه سالمندان در دوران کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه انجام مراقبت‌های تغذیه‌ای در سالمندان به‌ منظور افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کووید ۱۹ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به سالمندان توصیه می‌شود طی روز آب فراوان بنوشند، از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها در رژیم غذایی خود استفاده و از مصرف سوسیس، کالباس و سایر فست فودها اجتناب کنند.

وی ادامه داد: به‌ دلیل کاهش جذب کلسیم و ویتامین D در بدن سالمندان توصیه‌ می‌شود روزانه حداقل دو لیوان شیر و یا معادل آن لبنیات مصرف کنند همچنین ضروری است که برای مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D با پزشک خود مشورت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همزمان با افزایش سن، جذب ویتامین B۶ و B۱۲ در بدن کاهش پیدا می‌کند، تاکید کرد: لازم است این کمبود از طریق مواد غذایی شامل گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات و غلات سبوس‌دار جبران شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

لاری افزود: سالمندان از نوشیدن چای یک ساعت قبل تا دو ساعت بعد از غذا به‌دلیل تاثیر آن در کاهش جذب آهن و  از مصرف مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب، سرخ‌ شده و پرنمک که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود، به ‌طور جد خودداری کنند.