اصفهان شرق

شهادت؛ آرزوی شهید سلیمانی بود

کدخبر: 208144
1399/10/07 در ساعت 03:11

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صدا و سیما، رحمانی فضلی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به مناسبت اولین سالروز آسمانی شدن سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: گرامی داشتن یاد و خاطره عزیزانی همچون حاج قاسم سلیمانی که همواره در تلاش جهت اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی بوده وظیفه ماست.

او ادامه داد: گرچه چهره این شهید بزرگوار با توجه به نمود بیرونی، همیشه یک چهره نظامی تلقی می‌شد اما ایشان در عین اینکه یک نظامی برجسته استراتژیک بود دیپلمات برجسته ای هم محسوب می‌شد تا جایی که گاهی در شورای امنیت ملی وقتی قرار بود برای تصمیمات اساسی و دیپلماتیک گرفته شود با ایشان مشورت می‌شد و او بود که می‌توانست آن تصمیمات را به خوبی اجرا کند.

شهید سلیمانی از حیث اخلاق و عرفان دارای شخصیت والایی بود. از نظر سازماندهی و قدرت تشکیلات هم انسان برجسته ای بود.

رحمانی فضلی گفت: شهادت برای سردار حاج قاسم سلیمانی که همیشه آرزوی شهادت داشت یک عاقبت به خیری محسوب می‌شود ولی حضورش برای ما که به او نیازمند بودیم غنیمت بود.

او ادامه داد: عملکرد سردار سلیمانی باید درس و الگویی باشد برای کسانی که دل در گرو اسلام، استقلال و آزادی و حریت دارند. به فرموده مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی به تنهایی یک مکتب بود، او به این دلیل مکتب بود که به تنهایی در همه مراحل و مسیرهای زندگی می‌توانست الگوی خوبی باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: یقین دارم همه عاشقان اسلام و شهدا منتظرند و قلبشان می تپد برای اینکه در سالگرد شهید سلیمانی به دشمنان بفهمانند این پیوند و همبستگی مردم با شهدا ناگسستنی است و می‌توانند باز دوباره تجلی همان شکوه سال قبل در تشییع جنازه سردار شهید قاسم سلیمانی را به نمایش بگذارند. در این راستا ستاد مبارزه با کرونا در تلاش است که با حداقل حضور فیزیکی و حداکثر بهره گیری از فضای مجازی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی یادواره و سالروز شهید سردار قاسم سلیمانی را بر پا نگهدارد.