سرویس: غیر تولیدی 15:56 - شنبه 06 دی 1399

رئیس انجمن «تصوف اسلامی» یمن:

نقش«شهید سلیمانی» در آزادسازی خاک عراق از لوث تروریسم برجسته بود

رئیس انجمن «تصوف اسلامی» یمن با اشاره به نقش سردار سلیمانی در حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه و عراق، گفت: نقش شهید سلیمانی در آزادسازی خاک عراق از لوث تروریسم برجسته بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ کمتر از یک هفته تا سالروز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش که در روز ۱۳ دی ماه سال گذشته توسط پهپادهای متجاوز آمریکایی به شهادت رسیدند، باقی مانده است. در همین ارتباط گفتگویی را با «عدنان الجنید» رئیس انجمن «تصوف اسلامی» یمن ترتیب داده است.

وی در جریان این گفتگو تأکید کرد: شهید سلیمانی از گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه حمایت کرد. او از حزب الله لبنان، جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی و نیز دیگر گروه‌های مقاومت با تمام توان حمایت به عمل آورد.

الجنید همچنین گفت: سردار سلیمانی با نقش آفرینی در تأسیس گروه مقاومتی «حشد شعبی» در عراق و تقویت این گروه، نقش مهمی در آزادسازی خاک این کشور از لوث تروریسمِ تکفیری داعش ایفا کرد. در ادامه مشروح گفتگو با رئیس انجمن تصوف اسلامی یمن را مطالعه می‌کنید.

* به نظر شما شهید قاسم سلیمانی در زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه به طور عام و در کشورهایی نظیر سوریه و عراق به طور خاص چه نقشی ایفا کرد؟

نقش حاج قاسم سلیمانی در زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه به ویژه در سوریه و عراق تعیین کننده بود. او در ایجاد و آماده سازی گروه‌های مبارز با اشغالگران صهیونیست نقش بسزایی ایفا کرد. ازجمله این گروه‌ها می‌توان به حزب الله لبنان اشاره کرد که شهید سلیمانی از آن حمایت به عمل آورد. او همچنین از گروه‌های مقاومت فلسطین یعنی جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس حمایت به عمل آورد.

شهید سلیمانی در سوریه نیز نقش تعیین کننده‌ای ایفا کرد و از نیروهای مقاومت سوری حمایت کرد. او در حمایت از ارتش سوریه در برابر گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره به صورت فعال عمل کرد. در نهایت نیز نیروهای مقاومت سوری به فضل همین حمایتها توانستند بر تروریست‌های تکفیری غلبه کنند. در عراق نیز شهید سلیمانی نقش مهمی در تأسیس گروه مقاومتی حشد شعبی ایفا کرد. این گروه در نهایت نیز گروه تروریستی داعش را شکست داد و موجب برقراری صلح و امنیت در این کشور شد.

*ارزیابی شما از جنایت ترور شهید سلیمانی توسط پهپادهای متجاوز ایالات متحده آمریکا در سرزمین عراق چیست؟

حاج قاسم در طول دوران مبارزات خود همواره در برابر تجاوزات ایالات متحده آمریکا و جنایت‌های تروریستی آن ایستاد. در عراق نیز به همین صورت بود و او با تجاوزات آمریکایی‌ها مقابله کرد. شهید سلیمانی به برقراری ثبات و امنیت در منطقه و عراق اهتمام می‌ورزید. او نقش مهمی هم در آزادسازی مناطق مختلف عراق از لوث تروریسمِ تکفیری داعش ایفا کرد.

از همین روی ایالات متحده آمریکا به جنایت ترور شهید سلیمانی روی آورد. علت این مسأله آن بود که شهید سلیمانی تلاش کرد تا به رسالت جهاد علیه استکبار عمل کند. این همان خطری بود که تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا و متحدانش محسوب می‌شد.

*همانطور که می‌دانید شهید سلیمانی از محبوبیت بسیار بالایی نزد ملت‌های منطقه برخوردار بود. بسیاری از ملت‌های منطقه علیرغم گذشت یک سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی همچنان به وی عشق می‌ورزند. علت اصلی و اساسی این محبوبیت را در چه می‌بینید؟

شهید سلیمانی ویژگی‌های بسیاری داشت که موجب محبوبیت او نزد ملت‌های مختلف منطقه شد. یکی از ویژگی‌های اصلی و اساسی شهید سلیمانی این بود که او اهمیت مرحله‌ای را که جهان اسلام سپری می‌کرد به خوبی درک کرد. از سوی دیگر، ویژگی برجسته حاج قاسم سلیمانی این بود که در مرحله حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام، به وظیفه و مسئولیت خود عمل کرد و به نبرد با مستکبران پرداخت.

*در کنار حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس از مقامات ارشد «حشد شعبی» عراق نیز به شهادت رسید. این دو شهید همواره در کنار یکدیگر بودند و هیچگاه از هم جدا نشدند. ارزیابی شما از این همراهی همیشگی شهیدان سلیمانی و المهندس چیست؟

حفظ وحدت و یکپارچگی در واقع یکی از عوامل مهم پیروزی در برابر دشمنان جهان اسلام است. در خصوص همراهی همیشگی شهیدان سلیمانی و المهندس نیز باید بگویم که ایران و عراق همواره به دنبال تحقق اهدافی واحد بوده‌اند و همواره یک دشمن را در برابر خود دیده‌اند. واقعیت آن است که ایران هیچگاه اجازه نخواهد داد که عراق به طعمه‌ای برای بیگانگان تبدیل شود؛ هرچند که این همراهی، تاوان سنگینی داشته باشد.

*پس از شهادت شهید سلیمانی توسط متجاوزان آمریکایی به نظر شما محور مقاومت چگونه می‌تواند مسیر این شهید را ادامه دهد؟ پیام شما برای محور مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی چیست؟

پیامی که پس از شهادت سردار سلیمانی می‌توانم به محور مقاومت و جهان اسلام بدهم این است که دشمن همچنان در کمین این امت است و به همین دلیل محور مقاومت همواره باید برای مقابله با دشمنان و توطئه‌های آنها در نهایت آمادگی باشند. همگان باید از حادثه‌ای که برای شهید سلیمانی اتفاق افتاد، الهام گرفته و بدانند که در مسیر مقاومت چاره‌ای جز فداکاری نیست؛ فداکاری که به دنبال آن عزت و کرامت مسلمانان و جهان اسلام محقق می‌شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.