سرویس: غیر تولیدی 12:03 - پنجشنبه 04 دی 1399

آغاز ویرایش سهمیه بومی در آزمون‌های استخدامی از ۸ بهمن

سخنگوی سازمان سنجش از ایجاد فرصت مجدد برای ویرایش وضعیت بومی در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛‌ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش فرصت مجددی را برای امکان  ویرایش وضعیت بومی در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹ فراهم کرد

زرین آمیزی افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده پیرامون در نظر گرفتن سهمیه بومی برای شرکت در آزمون استخدامی و مساعدت با متقاضیانی که در بازه زمانی ۲۹ مهر تا ۲ آبان نتوانسته اند نسبت به اعلام وضعیت بومی خود اقدام کنند، ترتیبی اتخاذ شده است که این دسته از متقاضیان بتوانند در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون برای ویرایش وضعیت بومی خود  اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: امکان تغییر رشته شغل محل برای هیچ متقاضی وجود نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی ۹۹ در روزهای ۱۱ و ۱۲ دی از ساعت هشت صبح برگزار  خواهد شد.

زرین آمیزی افزود: کارت ورود به جلسه هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از دوشنبه، ۸ دی برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

جزئیات سهمیه بومی گزینی در آزمون استخدامی

بنابر اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به ماده واحده قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوبه مورخ ۱۶‏‏‏‏/۰۶‏‏‏‏/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی‏) مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در خصوص تعیین اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان‌ها) در آزمون‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اجرایی شد. بر اساس این بخشنامه به داوطلبان بومی شهرستانی برای استخدام در محل سکونت اولویت داده می شود.

افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره‌مندی از اولویت بومی، باید در زمان ویرایش اطلاعات، پس از انتخاب گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» شغل محل انتخابی خود را تأیید و در صورت نیاز به تغییر شغل محل انتخابی می‌توانند نسبت به تعیین شغل محل جدید بر اساس مفاد دفترچه راهنمای ثبت‌نام هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور اقدام کنند.

در صورت مراجعه نکردن افراد ثبت‌نام کننده در آزمون مذکور به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در زمان مقرر برای تعیین استفاده از اولویت بومی و یا اصلاح و تغییر شغل محل انتخابی، این امر به منزله نبود درخواست بهره‌مندی از اولویت بومی شهرستانی و تأیید اطلاعات ثبت‌نامی آن‌ها از نظر شغل محل انتخابی خواهد بود.

اولویت قائل شدن برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان‌هاست.

تکمیل و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصرا برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون تستی دارای حدنصاب لازم برای مرحله معرفی چندبرابر جهت مصاحبه دستگاه‌های متقاضی هستند، ضروری است.

اولویت بومی در آزمون استخدامی چگونه اعمال می شود؟

نمره کسب شده داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی مجموع وزن  ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی با ضریب یک و چهار دهم ۱/۴ محاسبه و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

حد نصاب آزمون، کسب حداقل ۵۰ درصد نمره کسب شده نفر اول با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل- شهرستان در هر یک از دستگاه‌های اجرایی است.

باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.