سرویس: اجتماعی 07:52 - چهارشنبه 03 دی 1399

وضعیت زرد کرونا در ۳۴ درصد از شهرهای استان اصفهان/ بازنگری در نحوه فعالیت برخی مشاغل

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: ۳۴ درصد از شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند، محدودیت‌ها در شهرهای زرد مطابق با دستورالعمل پیش می‌رود و محدودیت‌های پنج‌گانه و ممنوعیت تردد در شهرستان‌های زرد را نداریم.

به گزارش اصفهان شرق؛‌ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله غلامی سه‌شنبه شب در حاشیه شصت و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز بخشی از جلسه به بزرگداشت روز پرستار و تقدیر از تعدادی از پرستاران اختصاص یافت، ارزش خدمات پرستاران با معیارها و شاخص‌های مادی قابل جبران نیست.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت کرونا در اصفهان ادامه داد: نتیجه کار فشرده، منظم و هوشمند تحت عنوان طرح جامع هوشمند از آذرماه همچنان ادامه دارد که در این راستا کاهش ۵۰ درصدی مراجعه‌ها به مراکز بهداشت و درمان را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها بیش از ۸۵ درصد از دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در شهرها رعایت می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شهرستان‌های بویین میاندشت، چادگان، نجف‌آباد، مبارکه، خور و بیابانک، برخوار و دهاقان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: ۳۴ درصد از شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه محدودیت‌ها در شهرهای زرد مطابق با دستورالعمل پیش می‌رود، افزود: محدودیت‌های پنج‌گانه و ممنوعیت تردد در شهرستان‌های زرد را نداریم.

وی با بیان اینکه حضور دو سوم کارمندان در ادارات شهرستان‌های زرد ادامه دارد، گفت: آموزش و پرورش مشابه قبل غیرحضوری بوده و فعالیت مراکز فرهنگی مذهبی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و به صورت محدود امکان‌پذیر است.

غلامی با اشاره به بازنگری عملیات برخی از مشاغل تصریح کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی به لحاظ اینکه تولید آن‌ها در کارگاه و توزیع آن‌ها محدود است با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از گروه ۲ مشاغل به گروه یک انتقال یافتند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: طبخ غذاهای بیرون بر می‌توانند از فردا از گروه ۲ به گروه یک منتقل شوند همچنین آرایشگاه‌های زنانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل مراجعان از طریق سامانه ماسک در گروه شغلی ۲ قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌رانی و مترو مشابه ساعات گذشته کار خود را ادامه خواهند داد مگر اینکه شرایط تغییر کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.