سرویس: غیر تولیدی 16:20 - دوشنبه 01 دی 1399

محاکمه ۹ مدیر بانک دی به اتهام ارائه ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بی‌ضابطه به افراد خاص

دادستان تهران از بازداشت و محاکمه ۹ مدیر سابق بانک دی به اتهام ارائه ۶۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بی‌ضابطه به افراد خاص خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی القاصی‌مهر، دادستان تهران با ارائه گزارشی در شورای عالی قضایی، از برخورد با عوامل اخلال در بازار سکه، طلا و ارز، یکی از عوامل افزایش قیمت های صوری در این بازارها را ایجاد «اتاق معاملات» و اعلام لحظه ای قیمت ‎ها و «معاملات فردایی» و «معاملات کاغذی» در فضای مجازی عنوان کرد.

القاصی‌مهر با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با حضور مسئولان پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی از شناسایی و دستگیری 44 نفر از مدیران سایت ‎ها و کانال ‎های فعال در این زمینه خبر داد و متذکر شد بر اساس اعلام بانک مرکزی اقدامات انجام شده از سوی دادستانی تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ارز و سکه و طلا داشته است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده تخلفات بانک دی در پرداخت تسهیلات کلان و خارج از ضابطه به اشخاص خاص گفت که در این پرونده، گروه موسوم به «خونه به خونه» بیش از 6 هزار و 300 میلیارد ریال (630 میلیارد تومان) از بانک ‎ها برای 11 شرکت وابسته به خود تسهیلات خارج از ضوابط قانونی گرفته بودند.

القاصی‌مهر اعلام کرد که در این پرونده 9 نفر از مسئولان وقت بانک دی و همچنین 4 نفر از مدیران شرکت‎ های دریافت ‎کننده تسهیلات دستگیر شده اند که کیفرخواست آنها به دادگاه ارسال شده و به صورت ویژه در دست رسیدگی است.

وی با اشاره به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه قضائیه درباره فعالیت بدون محدودیت برخی سایت‎های شرط‎ بندی و قمار و استفاده این سایت ها از خدمات بانکی کشور اعلام کرد: در دادسرای تهران کارگروهی برای شناسایی و مقابله با این پدیده تشکیل و شعبه‎ ویژه‎ای نیز برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.