سرویس: غیر تولیدی 18:36 - دوشنبه 01 دی 1399

مدیر شرکت «فایر آی» :

حمله سایبری به ۵۰ سازمان آمریکایی بیشترین خسارت را زد

به گفته مدیر شرکت «فایر آی» حمله سایبری به سازمان ها و شرکت های آمریکایی در اصل به ۵۰ سازمان بیش از بقیه خسارت زده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از بی بی سی، شرکت امنیت سایبری که هک گسترده سازمان‌های آمریکایی را فاش کرد، معتقد است حمله سایبری مذکور ۵۰ سازمان را بیش از بقیه تحت تأثیر قرار داده است.

کوین ماندیا مدیر ارشد اجرایی «فایرآی» معتقد است هرچند در کل حدود ۱۸ هزار سازمان کد مخرب را در شبکه‌های خود کشف کرده اند اما در اصل ۵۰ سازمان بیش از بقیه خسارت دیدند.

وزارتخانه‌های خزانه داری، امنیت داخلی، دفاع و امور خارجه آمریکا از جمله اهداف حمله سایبری بوده اند. مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، همچنین نمایندگان کمیته اطلاعات سنا، روسیه را عامل این هک می‌دانند.

ماندیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی بی اس گفت: این یک بازی ادامه دار در فضای سایبری است. به گفته او حمله به شرکت «سولار ویندز اوریون» (ابزار شبکه رایانه‌ها در مرکز این حمله سایبری) نشان می‌دهد این حمله از قبل طراحی شده بوده است.

ماندیا در این باره می‌افزاید: در ماه مارس هکرها کد مخربی را به رایانه‌ها افزودند. به این ترتیب ضعفی در شبکه ایجاد شد و همه آن را گرفتار کرد.

این در حالی است که روسیه ادعاهای اجرای حمله سایبری علیه سازمان‌های آمریکایی را بی اساس می‌خواند اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان روسیه را عامل آنها می‌دانند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.