سرویس: غیر تولیدی 14:26 - یکشنبه 30 آذر 1399

رونمایی از «سفیر عشق»| سردار سلیمانی:

بخشی از مجاهدت‌های سردار دل‌ها بازی رایانه‌ای می‌شود/ جبهه اصلی نبرد امروز، فرهنگی است

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای «سفیر عشق» گفت: اگر ما این راه را با سفیر عشق آغاز کردیم تداوم آن با بازی سردار دل‌ها خواهد بود، جبهه اصلی نبرد امروز، جبهه فرهنگی است و ما امیدواریم پیروزی نهایی مثل همیشه با جهان اسلام باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مراسم رونمایی از بازی «سفیر عشق» دقایقی پیش با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

در این مراسم سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج، سردار تقی زاده مدیر عامل بنیاد تعاون، سید صادق پژمان مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، سردار آزادی معاون فرهنگی بسیج و پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس حضور دارند.

بازی سفیر عشق با محوریت حضرت مسلم، یک بازی سه گانه است که قسمت نخست آن به صورت انحصاری برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

*«سفیر عشق» ثمره ورود بسیج به لایه‌های فضای مجازی است

مسلم معین‌فر، مسئول مرکز فضای مجازی بسیج در این مراسم اظهارداشت: این بازی ثمره ورود بسیج به همه لایه‌های فضای مجازی است. بازی کامپیوتری در دنیا یکی از شقوق دانش کامپیوتر است که در کشورهای پیشرفته زیر مجموعه علوم جدی است که سرریز آن وارد بخش بازی ها می‌شود.

معین‌فر ادامه داد: ورود بسیج به این حوزه نیازمند تسلط و اشراف به چند دانش همزمان همچون علوم اجتماعی، انسانی رسانه‌ای و گرافیک است تا یک محصول قابل عرضه ارائه شود.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج با بیان اینکه این بازی آغازی برای ورود جدی، اثربخش و خبرساز بسیج به حوزه بازی‌های رایانه‌ای است، گفت: برای روایت سینمایی کار بیش از 300 دقیقه موشن کپچر ضبط شده و ١٣ ساعت گیم پلی در خود جای داده است.

وی با تاکید بر اینکه سفیر عشق نزدیک به استانداردهای جهانی ساخته شده و امیدواریم با حمایت فرمانده بسیج دانشی که در میان بسیجیان وجود دارد، بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

*قدرت فرهنگی ایران را به شکوفایی رساند

در ادامه برنامه سردار سلیمانی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: ملت‌ها برای میل به سعادت انسانی و کمالات الهی نیاز به بقا دارند و بقا هر ملتی مستلزم قدرت چه در عصر حاضر و چه در عصر گذشته بوده است.

وی در ادامه افزود: قدرت ابعاد مختلفی دارد که قدرت دفاعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شاید مولفه های اساسی قدرتمند بودن باشد، زمانی که مغول ها حمله کردند و حاکمیت سیاسی ملت ایران را منهدم کردند، آنچه باعث شد بار دیگر جوانه‌های قدرت ایران سر در بیاورد قدرت فرهنگی ایران بود و ملت ایران توانست در سایه قدرت فرهنگی بار دیگر به شکوفایی برسد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران دارای مؤلفه ها و ظرفیت‌های فراوانی است که به اذعان همه فرهنگ شناسان قدرت فرهنگی در آن شاخص است، افزود: البته در عصر حاضر ما در قدرت اقتصادی و سیاسی هم الگو هستیم.

وی با طرح این سوال که چه چیزی باعث شد انقلاب به پیروزی برسد، گفت: امام خمینی(ره) همین قدرت فرهنگی را مدیریت کردند که نتیجه آن انفجار نور بود. فرهنگ اجزای مختلفی دارد و ما وقتی از قدرت فرهنگی صحبت می‌کنیم به یکی از شاخه‌های آن یعنی هنر هم اشاره داریم چرا که امروزه جلوه‌های جدیدی از هنر به منصه ظهور رسیده است. ممکن است در استفاده از تکنولوژی‌ها در آغاز مسیر باشیم اما با غنای تاریخی و تکیه بر ظرفیت‌های موجود می‌توانیم از فناوری‌های روز حداکثر استفاده را به نحوی داشته باشیم که ذائقه جوانان و نوجوان طلب می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اظهار داشت: بازی رایانه‌ای سفیر عشق یک اثر فاخر و همسو با مؤلفه‌های فرهنگی ایران است ما در آغاز راهی قرار داریم که این امید را می‌‌دهد خلاقیت‌های بیشتری را پیش رو داشته باشیم.

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران خلق این اثر فاخر گفت: امیدوارم بستری برای شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم در چنین مسیری بیش از پیش فراهم شود.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه پشتیبانی یکی از رسالت‌های مردمی بسیج است،‌افزود: بدون شک تمام ظرفیت‌های خود را برای پشتیبانی به میدان خواهیم آورد تا از این استعدادها حمایت کنیم، ملت ایران این توقع را دارند که تولید این محصولات در تراز ایران و گام دوم انقلاب استمرار داشته باشد و به خلق یک اثر بسنده نشود.

رئیس سازمان بسیج گفت: در همین راستا بستری فراهم شده تا یک بازی رایانه‌ای فاخر با عنوان سردار دل‌ها تولید شود تا بخشی از مجاهدت‌های سردار سلیمانی در قالب یک بازی رایانه‌ای برای جوانان عرضه شود، البته ظرفیت‌های موجود در شخصیت سردار آنقدر متنوع و گوناگون است که صرفا جوانان نیستند که می توانند از ظرفیت‌های این شخصیت بزرگ الگو بگیرند. سردار سلیمانی نه به عنوان یک شخص بلکه به عنوان یک مکتب، راه و مدرسه برای همه اقشار الگو است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر ما این راه را با سفیر عشق آغاز کردیم تداوم آن با بازی سردار دل‌ها خواهد بود، جبهه اصلی نبرد امروز ، جبهه فرهنگی است و ما امیدواریم پیروزی نهایی مثل همیشه با جهان اسلام باشد.

در پایان این مراسم از بازی سفیر عشق با حضور سردار سلیمانی، معین‌فر، رئیس مرکز فضای مجازی بسیج، سردار آزادی، معاون فرهنگی بسیج، سردار تقی زاده، مدیرعامل بنیاد تعاون و  پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس رونمایی شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.