اصفهان شرق

لیگ قهرمانان آسیا| پرسپولیس یک ـ ۲ اولسان؛ سندروم VAR و دست بی‌قرار!/ باز هم رؤیا تعبیر نشد

کدخبر: 207702
1399/09/29 در ساعت 15:32

به گزارش اصفهان شرق؛  تیم فوتبال پرسپولیس ایران در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 15:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه الجنوب قطر به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی رفت و با شکست 2 بر یک برابر حریف خود نتوانست قهرمان شود. هر دو گل اولسان پس از بازبینی صحنه توسط داور و به‌وسیله کمک‌داور ویدئویی (VAR) و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در صحنه گل دوم مهدی شیری اشتباهی عجیب مرتکب شد و توپ را با دست در محوطه جریمه زد تا پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا درگیر سندروم دست بی‌قرار و VAR شود.

در این دیدار مهدی عبدی در دقیقه 45 پرسپولیس را پیش انداخت اما در ادامه جونیور نگرائو در دقیقه 4+45 و 55 دو گل اولسان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا تیم کره‌ای به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، مهدی شیری (آرمان رمضانی از دقیقه 65)، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه (علی شجاعی از دقیقه 90) و مهدی عبدی.

ترکیب اولسان: جو سوهوک، دیوی بولتویس، پارک جوهو (هونگ چول از دقیقه 73)، کیم این‌سونگ، سین جین‌هو (جونگ سئونگ هیون از دقیقه 82)، جونیور نگرائو (یانسن از دقیقه 82)، یون بیت‌گارام، وون دوجائه، کیم تائه‌هوان، کیم کی‌هی (سئول وونگ یو از دقیقه 90) و لی چونگ‌یونگ (لی کیون هو از دقیقه 73).

داور: عبدالرحمان ابراهیم الجاسم

نیمه اول:

دقیقه 6: ضربه ایستگاهی اعلام‌شده به‌سود پرسپولیس را مدافعان اولسان با ضربه سر دور کردند.

دقیقه 7: کار خوب بازیکنان پرسپولیس و ارسال بشار رسن به اولین موقعیت بازی تبدیل شد، اما توپ به مهدی عبدی نرسید و به بیرون رفت.

دقیقه 9: حرکت ترکیبی بازیکنان اولسان با ضربه فنی یون بیت‌گارام از پشت محوطه جریمه همراه شد که ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه حامد لک برخورد کرد و به‌شکل فوق‌العاده خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 13: شوت سنگین احمد نورالهی پس از برخورد به مدافع هلندی اولسان با فاصله اندک راهی کرنر شد.

دقیقه 18: ارسال تند و تیز بازیکن اولسان از جناح راست با ضربه سر جونیور نگرائو از روی خط شش‌قدم همراه شد، اما این ضربه از روی دروازه لک به بیرون رفت.

دقیقه 20: تا این لحظه،‌ بیشتر بازی در اختیار تیم کره‌ای است و سرخپوشان ایرانی بیشتر چشم به ضد حملات دارند.

دقیقه 22: یون بیت‌گارام بازیکن شماره 10 اولسان بار دیگر از پشت محوطه جریمه شوت محکمی را راهی دروازه پرسپولیس کرد که حامد لک با عکس‌العملی خوب توپ را دور کرد.

دقیقه 32: توپ‌ربایی و ضدحمله خوب بازیکنان پرسپولیس باعث شد این تیم در موقعیت خوب گلزنی قرار بگیرد، اما پاس اشتباه نعمتی این فرصت را برای سرخ‌پوشان هدر داد.

دقیقه 45: توپ‌ربایی استثنایی بازیکنان پرسپولیس را مهدی عبدی با یک ضربه دقیق و زیبا به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد.

دقیقه 3+45: بی‌دقتی احمد نوراللهی در داخل محوطه جریمه بلافاصله پس از گل پرسپولیس، یک ضربه پنالتی را به تیم کره‌ای هدیه داد. داور پس از تماشای صحنه و با کمک VAR پنالتی را به‌سود اولسان اعلام کرد.

دقیقه 4+45: ضربه پنالتی جونیور را حامد لک ابتدا دفع کرد، اما در ادامه همین بازیکن توپ برگشتی را وارد دروازه پرسپولیس کرد.

نیمه دوم:

دقیقه 54: داور قطری با کمک VAR خطای هند واضح و ناشیانه مهدی شیری را یک بار دیگر پنالتی تشخیص داد.

دقیقه 55: باز هم جونیور نگرائو از روی نقطه پنالتی و این بار خلاف جهت حرکت حامد لک دروازه پرسپولیس را باز کرد.

دقیقه 61: موقعیت خطرناک پرسپولیس با ضربه سر یکی از بازیکنان این تیم همراه شد، اما داور پیش از آن آفساید اعلام کرده بود.

شوت 67: شوت از راه دور احمد نورالهی توسط دروازه‌بان اولسان در دو ضربه مهار شد.

دقیقه 78: ضربه فنی بازیکن اولسان را حامد لک به‌راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 79: دیوی بولتویس مدافع اولسان به‌دلیل خطا به‌روی سر لک کارت زرد گرفت.

دقیقه 82: جونیور نگرائو به‌دلیل اتلاف وقت به‌هنگام تعویض، کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 84: ارسال تند و تیز امید عالیشاه از جناح راست پس از عبور از مقابل مهاجمان پرسپولیس با شوت سیامک نعمتی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 85: صحنه مشکوک خطای مدافع اولسان روی احمد نوراللهی در داخل محوطه جریمه اولسان را داور پس از بررسی VAR پنالتی تشخیص نداد، این در حالی بود که مدافع اولسان به پشت پای نوراللهی ضربه زد.

دقیقه 90: ضربه سر احمد نوراللهی توسط دروازه‌بان اولسان به اوت فرستاده شد؛ هرچند داور این صحنه را آفساید اعلام کرده بود.