اصفهان شرق

نقش ورزش‌های نامناسب در افزایش دردهای عضلانی

کدخبر: 207535
1399/09/27 در ساعت 13:21

به گزارش اصفهان شرق؛ عارف سعیدی، متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران اظهار کرد:بد خوابیدن می‌تواند باعث ایجاد گرفتگی عضلات بدن شود، همچنین مواردی مانند نحوه مطالعه و استفاده از وسایل ارتباطی مثل گوشی موبایل، افراد را در معرض گرفتگی سریع عضلات قرار می‌دهد.

او افزود: این روزها با توجه به آموزش‌های مجازی و شیوه نادرست در زمان استفاده از گوشی موبایل توسط دانش آموزان و دانشجویان، میزان گرفتگی عضلات را در بین افراد افزایش داده است.

سعیدی بیان کرد: در واقع نقش ورزش‌های نامناسب برای کاهش درد عضلات هم در افزایش گرفتگی آن‌ها کم نیست؛ بنابراین از هر ورزشی برای کاهش درد عضلات خود استفاده نکنید.

این متخصص آسیب‌های ورزشی بیان کرد: امروزه دانش آموزان و دانشجویان زیادی به دلیل نحوه استفاده نادرست از گوشی موبایل دچار درد پشت گردن و انگشتان دست شده اند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم به نحوه استفاده درست از وسایل ارتباطی حتما توجه کنید.

مدرس دانشگاه تهران گفت: سعی کنید هنگام مطالعه و نگاه کردن به گوشی موبایل از حالت خمیده، درازکش و پایین بودن سر استفاده نکنید. در صورتی که برای مطالعه، سر همیشه پایین باشد فشار زیادی به مهره‌های کمر و گردن وارد می‌شود که در آینده دچار اختلال‌های فراوانی مانند کشیدگی عضلات، درد گردن و آرتروز خواهند شد.

سعیدی مطرح کرد: اولین نکته برای روش صحیح مطالعه این است که به صورت کاملا صاف بنشینید و سر به صورت عمود بر مهره‌های کمر باشد. همچنین در صورت استفاده از میز و صندلی سعی کنید کمترین فاصله بین آن‌ها باشد. در واقع وقتی کمترین فاصله بین میز و صندلی باشد برای مطالعه، کمتر خمیده می‌شوید.نشستن صحیح

او افزود: گوشی موبایل حتما مقابل صورت و چشم هایتان قرار بگیرد تا گردن برای مطالعه با خمیدگی زیاد رو به رو نشود. توصیه جدی می‌شود تحت هیچ عنوان به حالت درازکش روی مبل یا زمین از گوشی موبایل استفاده نکنید. در واقع دانش آموزان و دانشجویان سعی کنند بین کلاس‌های خود استراحت کنند.موبایل

سعیدی تصریح کرد: افرادی که تمایل به حالت نشسته روی زمین برای مطالعه دارند، حتما برای پشت کمر خود تکیه گاهی قرار دهند تا گودی کمر و کمر درد را تجربه نکنند. همچنین افرادی که دچار گرفتگی عضلات انگشتان دست می‌شوند می‌توانند تمام ساعت آموزش، کتاب یا گوشی موبایل را در دست نگیرند و برای استراحت انگشتان دست؛ گوشی موبایل را با حفظ فاصله مناسب رو به روی صورت و چشم‌های خود قرار دهند به طوری که باز هم گردن خم نشود.

مدرس دانشگاه تهران گفت: افرادی که تا این زمان از روش‌های نامناسب استفاده کرده اند و به درد عضلانی مبتلا شده‌اند، می‌توانند برای تسکین درد خود از کیسه آب گرم، مسکن ساده و تمرینات ساده ورزشی استفاده و همیشه روش‌های صحیح مطالعه را در نظر بگیرند.

باشگاه خبرنگاران