سرویس: غیر تولیدی 15:22 - دوشنبه 24 آذر 1399

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم:

وام ضروری خرید وسایل کمک آموزشی دانشجویان حذف نشده است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره حذف وام ضروری خرید وسایل آموزشی گفت:هیچ وامی حذف نشده بلکه ذیل ۵ وام اصلی قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ناصر مطیعی  درباره حذف وام ضروری جهت خرید وسایل کمک آموزشی دانشجویان در مصوبات جدید صندوق رفاه دانشجویان گفت: هیچ وامی همان‌طور که بارها گفته‌ایم حذف نشده است.

وی ادامه داد: قبلاً حدود بیست و یک و بیست و دو نوع وام وجود داشت و هر کدام ضوابط خاص خود را داشتند و این باعث می‌شد منابع صندوق سرشکن شود. در بیست و یک و بیست و دو سرفصل به دلیل محدودیت‌های قانونی که این وام‌ها داشتند، معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها مانور کمی داشتند وقتی منابع یک وام تمام می‌شد و مورد نیاز دانشجویان نیز بود، نمی‌توانستند وام‌های دیگر را با آن جابجا کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: برای همین وام‌ها را در ۵ عنوان وام دسته بندی کردیم و هر کدام از این بیست و دو وام ذیل یکی از این وام پنج وام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قبلاً دانشجو باید دو تا سه تا وام می‌گرفت تا یک مشکل خود را حل کند الان یک وام می‌گیرد به‌عنوان مثال یک وام تحصیلی کف آن یک و نیم میلیون تومان و سقف آن دو میلیون تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: بنابراین نه‌تنها شرایط ارائه وام سخت‌تر نشده بلکه تسهیل تر نیز شده است وام ضروری نیز حذف نشده است و به جای خود قرار دارد و دانشجویان می‌توانند با این وام ملزومات آموزشی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: وام ضروری قبلاً یک میلیون تومان بود ولی الان کف آن سه میلیون و سقف آن پنج میلیون تومان است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.