سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - دوشنبه 24 آذر 1399

آغاز جهادی جدید بعد از 35 سال نخوابیدن

سید غضنفر موسوی جانبازی که 35 سال است نخوابیده حالا بعد از حضور در برنامه بدون تعارف، عرصه جدیدی از رشادت برایش باز شده و با اهدای 25 سری جهیزیه به جوانان منطقه به دنبال تاسیس یک خیریه در این راستاست.

به گزارش اصفهان شرق؛ جانبازان مبارزان خستگی ناپذیری هستند که در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی و سربلندی نظام و انقلاب با تمام وجود از خود ایثار و فداکاری کردند. جانبازان همچون مولای خود قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس(ع) در راه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و احیای ارزش‌ها استوار ماندند.

ازدواج به عنوان راه حلی اجتماعی و پسندیده برای سامان دادن و ثبات بخشیدن به زندگی و اهرمی برای رهایی از گناه و تباهی است. در سال‌های اخیر غلبه فرهنگ برگزاری جشن‌های پر هزینه و توجه به حاشیه‌های کم ارزش در مقوله ازدواج و تحمیل هزینه‌های گزاف به طرفین، سبب افزایش سن ازدواج و بروز آسیب‌های اجتماعی گردیده و مهم‌تر از همه جامعه را با مشکلات فراوان در زمینه تشکیل خانواده مواجه ساخته است.

در این بین جهیزیه یکی از مهم‌ترین نیازهای زوج‌ها برای شروع یک زندگی مشترک است که در این شرایط بد اقتصادی بسیاری از خانواده‌های کم بضاعت توانایی تهیه آن را ندارند و نیاز به کمک نیکوکاران و خیرین می‌تواند بسیاری از مشکلات شروع زندگی این زوج‌ها را برطرف کند.

در برنامه بدون تعارف وقتی از سید غضنفر سوال شد کاری جایی لنگ نیست؟ گفت: هست اما نمی‌گویم؟ و پاسخ چرایی نگفتنش را اینگونه مطرح کرد: در جامعه ما جوان‌های زیادی هستند که تحصلات عالیه دارند و بیکارند دختران جوانی که فارغ  التحصیل و بیکار هستند و در تهیه جهیزیه و ازدواج‌شان مانده‌اند.

و این جرقه‌ای شد تا مؤسسه خیریه بنیان ازدواج استان قزوین در تماسی با این جانباز هدیه‌ای جهت جوانان نیازمند اهدا کند و قول ۵ سری جهیزیه کامل را به ایشان دادند اما سید غضنفر ۵ سری را به ۱۴ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان افزایش داد و با شناسایی زوج‌های نیازمند منطقه و کمبودهای جهیزیه ۲۵ سری جهیزیه را تکمیل و باعث تشکیل زندکی جوانان شد.

سیدغضنفر موسوی حالا دیگر سر از پا نمی‌شناسد و به دنبال تأسیس مؤسسه خیریه بنیان ازدواج در شهرستان سمیرم است تا بتواند در جهت حل مشکلات جوانان قدمی برداشته باشد.

وی نه تنها در زمینه تهیه جهیزیه بلکه در هر زمینه‌ای حتی اشتغال‌زایی جوانان نیز به دنبال راه چاره‌ای است که با اراده و همت این جانباز عزیز حرف‌هایش را نیز جامه عمل خواهد پوشید.

اما این روزهای گرفتار در دامن منحوس ویروس کرونا، مشکلاتی بوجود آورده و کمبودهایی چهره نمایان کرده که زندگی را بر بیماران سخت‌تر و با کمبود دستگاه اکسیژن خون و هوا در بهداری و شبکه بهداشت روستاها و تعداد زیاد بیماران  بار مشکلات مردم را بیشتر کرده است.

 نیت اگر خیر باشد هر کاری به ثمر می‌رسد و هر مشکلی با همدلی خیران حل می‌شود؛ وقتی سید غضنفر از رابطه دوستی با خانواده مرحوم عبدالرضا رحمانیان که پدر دو شهید است و خود از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و امروز دیگر در بین مان نیست می‌گوید که دو دستگاه اکسیژن خون و هوا به ارزش ۲۷ میلیون تومان برای روستای‌شان وقف می‌کند نشان از همدلی بین شیراز و سمیرم است.

سید غضنفر موسوی جانبازی که ۳۵ سال نخوابیده است امروز بدون هیچ توقعی با گفتن فی سبیل الله در راه خدا باید به شهادت رسید ثابت کرد اگر بخواهیم می‌توانیم با همدلی و اتحاد مشکلات جامعه را حل کرد و امید را به خانه‌ها آورد.

انتهای پیام /فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.