سرویس: غیر تولیدی 13:35 - جمعه 21 آذر 1399

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا:

دورهمی‌های یلدا همه زحمات را بر باد می دهد

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه ۵۱ درصد علت ابتلا و انتقال زنجیره کرونا در ارتباط با دورهمی‌هاست، گفت: اگر شب یلدا از سوی مردم مدیریت نشود، همه دستاوردهایمان از بین خواهد رفت.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا رئیسی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، با اشاره به همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی، افزود: خوشبختانه از ۱۶۰ شهر کشور که در شرایط قرمز قرار داشتند به ۳۴ شهر قرمز رسیده‌ایم و تهران هم در حال حاضر در شرایط نارنجی قرار دارد.

وی درباره محدودیت‌های کرونایی در شرایط نارنجی توضیح داد: در این شرایط حضور کارکنان دولت تا ۵۰ درصد ادامه می‌یابد، ترددهای از شهر نارنجی به سایر شهرها مشمول جریمه بوده و ممنوع است و ورود پلاک‌های غیر بومی مشمول جریمه خواهد شد.

رئیسی افزود: همچنان در همه شهرهای نارنجی از جمله تهران ترددهای شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح برقرار است.

وی در ادامه اظهار داشت: در شرایط نارنجی گروه‌های شغلی یک و دو امکان فعالیت دارند، اما گروه شغلی ۳ که شامل تالارها، قهوه خانه‌ها استخرها و … می‌شوند و محل تجمع هستند همچنان ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان اینکه اقتصاد، صنعت و دیگر بخش‌ها تحت تأثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته‌اند گفت: اما همه این محدودیت‌ها می‌تواند از بین برود اگر مردم نرفتن به دورهمی‌ها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: اگر شب یلدا از سوی مردم مدیریت نشود، همه دستاوردهایمان از بین خواهد رفت.

رئیسی تاکید کرد: ۵۱ درصد علت ابتلاء و انتقال زنجیره کرونا در ارتباط با دورهمی‌هاست و از مردم خواهش می‌کنم خیلی جدی بگیرند و اتفاق ۱۳ فروردین را تکرار کنند و گرنه دوباره شاهد قرمز شدن تهران و دیگر شهرهای نارنجی خواهیم بود و باید محدودیت‌های سختگیرانه‌ای اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.