سرویس: غیر تولیدی 15:27 - جمعه 21 آذر 1399

وزیر صمت: به خاطر مقابله با ویژه‌خواری مورد حمله قرار گرفتم

وزیر صمت گفت: مجموعه‌ها و افرادی وجود دارند که پیش‌از این در صنعت پارچه بودند اما امروز به‌واسطه رانت صاحب یک صنعت فولادی هستند و همین‌ها به صنایع بزرگ فولادی ما آسیب‌زده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: اگر تلاش خانواده بزرگ ذوب‌آهن اصفهان نبود الان شاهد رشد روز افزودن صنایع فولادی در جای‌جای کشورمان نبودیم.

وزیر صمت با اشاره به ارزش تاریخی ذوب‌آهن اصفهان و لزوم حمایت از این صنعت بزرگ متذکر شد: نقش مؤثر ذوب‌آهن در جنگ اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و ضروری است تا چراغ این مجموعه روزبه‌روز روشن‌تر شود و زنجیره تولیدی خود را کامل کند چراکه زمانی همین مجموعه یکه‌تاز صنعت فولاد در منطقه بود.

وی بابیان اینکه زمینه لازم برای تکمیل صنایع فولادی کشورمان به‌ویژه ذوب‌آهن اصفهان باید تکمیل گردد، خاطرنشان کرد: صنایع فولادی کشورمان باید با تأکید بر مفهوم سینرژی و هم‌افزایی از یکدیگر حمایت کنند و در چنین شرایطی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم پشت یکدیگر باشند.

رزم‌حسینی با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان به‌ویژه در شرایط کرونا، تصریح کرد: در چنین شرایطی صنایع فولادی و پتروشیمی در کنار دیگر مجموعه‌ها به کمک کشور آمدند و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر برخورد جدی با فساد و پدیده ویژه خواری و رانت در کشورمان یادآور شد: مجموعه‌ها و افرادی وجود دارند که پیش‌ازاین در صنعت پارچه بودند اما امروز به‌واسطه رانت صاحب یک صنعت فولادی هستند و همین‌ها به صنایع بزرگ فولادی ما آسیب‌زده‌اند.

وی افزود: خود بنده به خاطر مقابله با چنین ویژه خواری‌هایی در دو ماه گذشته به‌شدت از طرف همین افراد مورد هجمه واقع شدم چراکه این افراد فاسد امروز صاحب رسانه هم شده‌اند و به‌شدت منافع خود را دنبال می‌کنند، شکی نیست که در مواجه با چنین افرادی باید خودمان را وقف کارکرده و باشهامت با آنان مقابله کنیم.

رزم‌حسینی با توجه به مشکلات مواد اولیه ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: تأمین اجتماعی به‌عنوان سهام‌دار اصلی مجموعه ذوب‌آهن اصفهان باید پشتیبانی قوی را از این صنعت مادر فولادی به عمل آورد تا بتواند به جایگاه اصلی خود در منطقه برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ریسک‌پذیری هدفمند را از مؤلفه‌های ضروری برای صنایع تولیدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما در همین کشور صنایعی داریم بااینکه موردحمایت مستقیم دولت قرار ندارند اما بااین‌حال با اشتغال‌زایی گسترده و در سه نوبت‌کاری در حال رونق تولید و اقتصاد کشور هستند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.