اصفهان شرق

شرکت‌های اصفهانی نیازمند رسیدگی فوری به وزیر صمت معرفی شدند

کدخبر: 207352
1399/09/22 در ساعت 06:42

به گزارش اصفهان شرق؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این نامه خطاب به علیرضا رزم حسینی آمده است: با نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال جهش تولید، بر تمامی مسؤولان لازم است تا موانع تولید و رونق اقتصادی را در تمام ابعاد آن بر طرف کرده و گام‌های اشتغال‌زا و رونق را نیز تسهیل کنند.

در این نامه عنوان شده است: همچنین لازم به ذکر است که فساد، رانت و روابط خارج از ضابطه، سد و غده‌ای سرطانی در مقابل ظهور و بروز جهش و رونق تولید و هرآنچه باعث توسعه پایدار می‌شود، خواهد بود که نیازمند تلاش مستمر و قاطع مسؤولان درتمامی وجوه و ابعاد است.

در ادامه نامه تصریح شده است: بسیج دانشجویی استان اصفهان به زعم خود در جهت کمک به تحقیق بهتر و سریعتر این مهم آمادگی خود را اعلام می‌دارد و جهت اقدام و اصلاح مشکلات محسوس و عیان استان معدودی از شرکت‌ها را که نیازمند رسیدگی فوری هستند را بنابر اولویت در پیوست تقدیم آن مقام می‌کند، امید است با توکل و اتکا به خدا و تلاش مسؤولان شاهد پایان و اتمام این مشکلات و محنت‌ها باشیم.

در پایان این نامه اسامی شرکت‌های فولاد مبارکه به دلیل شایعات پیرامون فسادها و رانت‌های مختلف، پلی‌اکریل به دلیل تخلف از قانون و عدم رسیدگی قاطع به مشکلات آن، ذوب آهن اصفهان به دلیل شایعات پیرامون فسادها و رانت‌های مختلف و تعدیل نیروهای گسترده، کاشی نیلو به جهت مشکلات واگذاری و خصوصی‌سازی، کاشی اصفهان پیرامون مشکلات واگذاری و خصوصی‌سازی، گیتی پسند و شرکت قالی‌بافی آران و بیدگل، به عنوان شرکت‌های نیازمند رسیدگی فوری پیوست شده است.

متین انجیلی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در همین راستا اظهار داشت: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان پیگیر حل مسائل و مشکلات این صنایع خواهد بود؛ کما اینکه در گذشته نیز تلاش کرده بودیم که جلسه‌ای با مدیر کل صمت اصفهان برگزار کنیم اما وی هر بار به بهانه‌های مختلف اجازه برگزاری جلسه را ندادند.

وی با بیان اینکه مطالبات ما، مطالبات قشر کارگر و آسیب دیده جامعه است، افزود: این مطالبات به صورت علمی، فنی و حساب شده است، به این صورت که بعد از شناخت مسأله که با برگزاری جلسات مختلف با مسؤولان مربوطه و دست اندرکاران به وجود می‌آید، اقدام مناسب جهت مطالبه‌گری از مسؤولان صورت خواهد گرفت.

انجیلی در این خصوص توضیح داد: به طور مثال هسته کارگری شورای تبیین جلساتی را پیرامون مشکلات کارگران با یاراحمدیان، دبیرمجمع کارگران کشور داشته‌اند که نتیجه این جلسات نیز امضا تفاهم‌نامه با بسیج وکلای دادگستری و بسیج خانه وکلا به طور جهادی و کاملا اختیاری با طرح هر وکیل یک کارگر و برگزاری دوره آموزشی برای دانشجویان حقوق به منظور تربیت مشاوران حقوقی کارگر بوده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: در این طرح از رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز وکلای دادگستری و رئیس کانون وکلا مطالبه جدی می‌کنیم در راستای اینکه حق این‌ زحمت‌کشان جامعه به دلیل نداشتن تمکن مالی تضعیف نشود، آیین‌نامه‌ای تصویب شود تا بتوانند از وکلای تسخیری یا معاضدتی و یا در قالب کارآموزی از حقوق آنان حمایت و در دعاوی از آن‌ها دفاع کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح کلی قانون کاری زمان بر است، افزود: بنابراین باید خرد شود و اصلاحات صورت گیرد، از جمله اصلاحات، حق عضویت تشکل‌ها در قانون کار به صراحت بیان شود.

انجیلی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، هسته نظام سلامت این شورا جلسه‌ای بانمایندگان پرستاران برگزار کرد که طی هفته آینده تصمیمات جدی برای حل شدن مطالبات این قشر زحمتکش اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/