سرویس: غیر تولیدی 11:35 - شنبه 22 آذر 1399

رئیس‌جمهور:

اگر در مورد کرونا عادی انگاری شود، پیک آن مجددا شروع می‌شود/ مردم شب یلدا را سایبری برگزار کنند

حسن روحانی گفت: در کنار اقدامات ستاد مقابله با کرونا، نیروی انتظامی، سازمان بسیج و هلال احمر دست به دست دادند تا توانستیم به این موفقیت برسیم و به کانال ۲۰۰ فوتی آمده‌ایم. اگر عادی انگاری شود پیک بیماری مجددا شروع می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، گفت: تقریبا حدود ده ماه است مردم با کرونا مواجه هستند و در این مدت اقدامات خوبی انجام گرفته و بحمدالله با اقداماتی که از آیان و آذرماه انجام گرفت، شاهد هستیم روند این بیماری در اکثریت استان‌‌ها کاهشی است.

وی ادامه داد: در گزارش امروز فقط ۱۲ شهر قرمز هستند. همه این موفقیت ها مرهون مسئولیت پذیری و اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود. خیلی ها میخواستند در موفقیت های ستاد اخلال ایجاد کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اساس کار بر اعتماد است، تصریح کرد: در کنار اقدامات ستاد، نیروی انتظامی، سازمان بسیج و هلال احمر دست به دست دادند تا توانستیم به این موفقیت برسیم ما به کانال ۵۰۰ فوتی در روز رسیدیم و با اقدامات انجام شده به کانال ۲۰۰ فوتی آمده‌ایم. اگر عادی انگاری شود پیک آن مجددا شروع می شود.

روحانی تصریح کرد: الان در سطح دنیا بیماری کرونا باعث شده رشد اقتصادی دنیا بطور متوسط، منهای سه هست. این حادثه در یک قرن اخیر بی نظیر بوده است. ما باید خداوند بزرگ را شکرگذار باشیم که از آغاز بیماری تعلل و تردید نکردیم. ما به محض اینکه چهارشنبه ۳۰ بهمن سال گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که ۲ مورد شناسایی بیماری کرونا داشتیم همانجا گفتم به مردم بگویید که واقعا با توجه به نزدیکی انتخابات سخت بود.

وی افزود: آن آقایی که رئیس جمهور آمریکا بود و چند هفته دیگر هم هست انکار می‌کرد و می گفت این یک عطسه است و چیزی نیست. روزهای اولیه که بیماری کرونا آمد برخی استان‌ها یک بهم ریختگی داشتند اما من در ستاد گفتم که فقط ستاد ملی می‌تواند دستور دهد.

رئیس جمهور اظهار داشت: استراتژی ما از اول مشخص بود اما برخی دچار استراتژی سردرگمی شدند؛ اقدامات ما از اول کاملا روشن بود. یک آمادگی عظیمی در کشور به وجود آمد. مبنای ما هم از اول علم گرایی بود.

روحانی با اشاره به اقدامات موثر دستگاههای مختلف در زمینه مبارزه با بیماری کرونا، بیان داشت: همه ما توجه کنیم یک دستور العمل، یک ماسک، شستن دست و فاصله اجتماعی به تنهایی کافی نیست بلکه همه این دستورالعمل‌ها باید با هم اجرا شود. یک نفر مبتلای بی علامت ممکن است ۲۰ یا ۳۰ نفر را مبتلا کند و برای کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند می تواند خطرناک باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما امروز شاهد شرایط خوبی هستیم؛ همه آمارهایی که سر به آسمان می گذاشت الان خیلی بهتر شده است. قرار شد قرارگاه عملیاتی ما و صدا و سیما فکر کنند. من خواهش می‌کنم مردم در شب یلدا مراعات کنند و این شب یلدا را سایبری و در فضای مجازی برگزار کنند.

روحانی بیان داشت: دستوردادم واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت خریداری شود. با کمک هم از این مسیر عبور خواهیم کرد.

ادامه دارد …

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.