سرویس: غیر تولیدی 16:14 - پنجشنبه 20 آذر 1399

جایگزین مأمور برق؛

دستگاه آنلاین قرائت کنتور ایرانی تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید یک دستگاه ایران‌ساخت آن را جایگزین مامورهای قبض‌خوان کند.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از معاونت علمی و فناوری، مونا قدسی قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش بنیانی گفت: سازمان‌هایی مانند سازمان آب و ادارات برق هر ساله هزینه‌های قابل توجهی را صرف نیروی انسانی مورد نیاز برای خوانش کنتورهای نصب شده در منازل می‌کنند. عدم حضور صاحبخانه در منازل و طولانی بودن این فرایند از جمله دیگر مشکلات استفاده از این روش سنتی است.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: با کمک واحد تحقیق و توسعه شرکت یک مودم پیشرفته با قابلیت قرائت کنتور در این شرکت تولید شد. این مودم به سرورهای سازمان و نهاد استفاده کننده وصل است. با استفاده از این دستگاه می‌توان هر لحظه که این نهاد اراده کند، اطلاعات کنتور نصب شده در منازل، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شکل آنلاین قرائت شود. سرعت، دقت بالا، امکان تکرارپذیری زیاد و به صرفه بودن، از جمله مزایای استفاده از این روش فناورانه است.

قدسی در ادامه ضمن توضیح فعالیت‌های مختلف این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی دیگر از محصولات این شرکت یک دستگاه تولید شده بر اساس اینترنت اشیاء است، این دستگاه در کولرهای آبی جایگزین کلیدهای سنتی می‌شود.

وی در ادامه گفت: با این دستگاه می‌توان میزان کارایی کولر را بر اساس دمای دلخواه تنظیم کرد و یا از طریق تلفن همراه آن را روشن یا خاموش کرد.

قدسی همچنین بیان کرد: این شرکت به صورت کلی در زمینه الکترونیک فعال است و قطعات سفارش شده از نهادهای مختلف را به صورت صفر تا صد تولید می‌کند. با توجه به وجود طرح‌های مختلف در واحد تحقیقات شرکت، امیدوار هستیم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تخصیص تسهیلات لازم، بتوانیم حمایت لازم را برای تجاری‌سازی این طرح‌ها در سال جدید اخذ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.