سرویس: اجتماعی 10:15 - چهارشنبه 19 آذر 1399

کولیوند اعلام کرد

تشریح وظایف و عملکرد مراکز مراقب سلامت درطرح قرارگاه شهید سلیمانی

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی وظایف و عملکرد مراکز مراقب سلامت را که قرار است در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پذیرای بیماران مبتلا به کرونا باشند را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح برای کاهش شیوع کرونا در کشور و جداسازی مبتلایان از سایر افراد است که به پشتیبانی اورژانس در حال انجام شدن است.

وی افزود: برای این طرح پایگاه‌هایی مشخص شده است تا مردم به این پایگاه‌ها مراجعه کنند، برای افرادی که در خانه‌ها امکان جداسازی دارند فقط پایش و رصد داریم و برای افرادی که امکان جداسازی ندارند هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را در نظر گرفتیم تا آنها از سایر اعضا خانواده تا زمانی که جواب تست کووید آنها منفی شود جدا کنیم.

لیست کاملی از تمام مراکز اقامتی دولتی و خصوصی تهیه شده است

کولیوند بیان کرد: هلال احمر، وزارت ورزش، قوه قضائیه، وزارت گردشگری، ستاد کل نیروهای مسلح و تمامی نهادها و دستگاه پای کار آمدند و لیست هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانسراها، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌ها در اختیار قرارگاه قرار گرفته است و به نوبت از هرکدام از این محل‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: برای مراکز مراقبت سلامت علاوه بر اسکان و خدمات رفاهی که به طور روتین هتل‌ها ارائه می‌دهند علائم سلامت مانند ویزیت هم انجام می‌شود. متخصصانی مانند متخصصان بیماری‌های واگیردار در مراکز حضور دارند، البته این نکته را هم یادآوری کنم که در مراکز مراقبت سلامت کار درمانی انجام نمی‌شود و اگر بیماری نیاز به خدمات درمانی داشته باشند به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

اختصاص ۱۲۰ هزار تخت برای مراکز مراقب سلامت

وی ادامه داد: تا به امروز بالغ بر ۱۲۰ هزار تخت در مراکز مختلف برای اجرای طرح جداسازی بیماران مبتلا به کرونا آماده و در اختیار قرارگاه قرار گرفته است، اولویت اول ما هتل‌ها است و بعد به ترتیب مهمانسراها و خوابگاه و دیگر مکان‌ها است.

کولیوند خاطرنشان کرد: پذیرش افراد در مراکز مراقب سلامت هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارند؛ مراکز مراقبت سلامت سه ورودی دارد، اولین روش از طرف بیمارستان‌ها است افرادی که دیگر نیاز به درمان‌های بیمارستانی ندارند از بیمارستان‌ها به این مراکز انتقال داده می‌شود، دومین روش زمانی است که فرد مبتلا به کرونا شده است اما نیاز به حضور در بیمارستان‌ها ندارد و سومین روش افرادی هستند که از طریق ردگیری متوجه می‌شویم در دوره کمون بیماری هستند، تمامی این افراد در مراکز ما مورد پذیرش و پذیرایی قرار می‌گیرند و هزینه‌ای برای مدت زمان حضور در مراکز مراقب سلامت پرداخت نمی‌کنند.

اگر کسی به مراکز مراقب سلامت دسترسی ندارد با ۴۰۳۰ تماس بگیرد

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه به کدام از مراکز، مراکز مراقب سلامت می‌گویند و مردم باید به کجا مراجعه کنند، گفت: تمام مراکز بهداشت و درمانی که در سراسر کشور هستند همچنین خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بسیج، درمانگاه‌های مساجد در این طرح به عنوان مراکز مراقب سلامت در نظر گرفته شده‌اند و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. جمع آوری و هماهنگ کردن این مراکز با همکاری معاونت بهداشت، بسیج و هلال احمر انجام شده است.

به گفته وی اگر فردی نتوانست به هیچکدام از این مراکز دسترسی پیدا کند می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ که متعلق به وزارت بهداشت است تماس بگیرد تا افراد او را راهنمایی کنند.

به زودی هزینه‌های نگهداری از هر بیمار که از سوی دولت آن را پرداخت می‌کند اعلام می‌شود

کولیوند در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه هزینه نگهداری از هر بیمار برای شما و یا دولت چه مبلغ است، گفت: هزینه‌ها متفاوت است، ممکن در یک شهر با شهری دیگر تفاوت باشد و الان نمی‌توان به صورت کلی هزینه نگهداری از هر بیمار فلان مبلغ می‌شود، البته در حال لیست هزینه و جمع بندی هستیم و به زودی حدودی از مبلغ نگهداری از هر بیمار در مراکز مراقب سلامت را اعلام می‌کنیم.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: این طرح در تمام کشور و به ویژه در پایتخت آغاز شده است و مردم اگر به مراکزی که اعلام کردیم مراجعه کنند پذیرش می‌شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که مراکز مراقبتی سلامت بیمارستان نیست و قرار نیست کار درمان در آنجا انجام شود یعنی کسی که در منزل خودش امکان جداسازی نداشته را به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند و از سایر افراد سالم جدا می‌شود.

تمام افراد کشور چه ایرانی چه غیر ایرانی در مراکز مراقب سلامت پذیرش می‌شوند

وی در پایان گفت: عامل انتقال بیماری کرونا، ویروس است و ویروس هم ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد، هدف ما کنترل ویروس است و تمامی افراد کشور چه ایرانی چه غیرایرانی در این طرح جایگاه دارند و به آنها خدمات ارائه داده می‌شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.