سرویس: غیر تولیدی 12:17 - سه شنبه 18 آذر 1399

سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا باید همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کند

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس خبری هفتگی خود تصریح کرد: آمریکا باید همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از وبگاه وزارت خارچه چین، «هوا چون‌اینگ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران سخن گفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص تصریح کرد: شرایط کنونی (موضوع) هسته‌ای ایران بسیار حساس و پیچیده است. بدون توجه به اینکه اوضاع چگونه پیش می‌رود، حفظ و اجرای برجام باید پیش‌شرط هرگونه راه حل سیاسی یا دیپلماتیک برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران باشد.

وی در این باره ادامه داد: امیدواریم که همه (طرف‌ها) آرامش خود را حفظ کرده، از خود خویشتن‌داری نشان دهند، برای حفظ برجام به اجماع رسیده و به دنبال بازگشت فوری بدون قید و شرط آمریکا به این توافق و نیز برداشتن همه تحریم‌های مرتبط باشند.

«هوا چون‌اینگ» در ادامه اضافه کرد: اشکار است که برجام پاسخی برای تمام مسائل امنیتی در منطقه نیست. چین پیشنهاد ایجاد چارچوب گفتگوهای چندجانبه در خاورمیانه و خلیج فارس را به طرفین داده است تا نگرانی‌های خود را از طریق گفتگو حل و فصل کرده و به اجماعی جدید در خصوص حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای دست یابند.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد. واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.