سرویس: غیر تولیدی 14:58 - جمعه 11 مهر 1399

تشکیل بیش از ۱۵۰ هسته فناور در قالب طرح شهید «احمدی روشن»

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: از نتایج برگزاری دوره‌های طرح مسئله محور شهید احمدی روشن، تشکیل بیش از ۱۵۰ هسته فناور و حل بیش از ۱۵۰ مسئله و موضوع مورد نیاز کشور به شمار می رود.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر حسن سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان عصر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه رویداد مسئله محور «ره نشان»؛ از جمله رویدادهای بنیاد ملی نخبگان ذیل طرح شهید بابایی که در محل صندوق نواوری و شکوفایی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد گفت: رسالت اصلی بنیاد ملی نخبگان، شناسایی، هدایت، حمایت و پرورش استعدادهای برتر از دوران قبل از دانشگاه، دانشگاه و بعد از دانشگاه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در بنیاد ملی نخبگان برای مستعدان برتر و نخبه‌ها طراحی می‌شود، افزود: تا این افراد بتوانند اثربخشی خود را در جامعه به اثبات برسانند و مشکلات کشور را برطرف کنند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ما سبقه طولانی در برگزاری مسابقات و حل مسائل داریم، بیان کرد: این مسابقات دستاوردهای خوبی دارند؛ بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان در سال ۹۶ طرح شهید احمدی روشن را با هدف درگیر کردن دانشجویان مستعد در راستای رفع مسائل کشور برگزار کرد.

وی افزود: این طرح اکنون در ابتدای دوره پنجم است؛ در دوره‌های قبل وجود بیش از ۱۵۰ مسئله و موضوع مورد نیاز کشور در حوزه‌های مختلف مطرح شد و بیش از ۱۵۰ هسته فناور دانشجویی متناسب با نیاز کشور شکل گرفت. در دوره پنجم که با حمایت صنایع و معاونت علمی داشتیم بیش از ۲۵۰-۳۰۰ هسته در حال برنامه‌ریزی است و مرحله تشکیل هسته‌ها آغاز می‌شود.

سالاریه بیان کرد: نوع نگاه ما به این صورت بود که دانشجویان در ازای حل مسائل در هسته‌های پژوهشی مسئله محور تحت حمایت بنیاد قرار بگیرند؛ مسائل از ارگان‌های مختلف در حوزه‌های مختلف دریافت می‌شد و بعد از غربالگری از اساتید خبره در راستای حل یک مسئله گام برداشته می‌شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربیات خوب طرح شهید احمدی روشن توانست در فضای دانشجویی با ایجاد طرح شهید بابایی رقابت بر سر حل مسائل را فراهم کند گفت: یکی از برندهایی که ذیل طرح شهید بابایی است مسابقه ره نشان است؛ طی ماه‌های آتی چندین رویداد دیگر در زمینه حل مسئله نیز افتتاح می‌شوند.

سالاریه با بیان اینکه سابقه طولانی در برگزاری مسابقات در راستای حل مسئله داریم، گفت: این چنین مسابقاتی باعث می‌شود که فضای رقابتی و با نشاط به وجود بیاید و اعضای تیم‌ها به این خودباوری برسند که می‌توانند در راستای حل یک مسئله که به محصول تبدیل می‌شود تلاش کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.