سرویس: غیر تولیدی 13:54 - جمعه 18 مهر 1399

تکامل بدن انسان ادامه دارد

تحقیقی جدید نشان می دهد تکامل بدن انسان همچنان ادامه دارد. تولد نوزادانی با یک رگ اضافی در بازو و نبود دندان عقل نشانه هایی از این امر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از دیلی میل، تحقیقی جدید نشان می دهد انسان ها همچنان در حال تکامل هستند و سرعت آن طی ۲۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

محققان دانشگاه فلیندرز و آدلاید در استرالیا کشف کرده اند از اواخر قرن نوزدهم تاکنون، ظهور یک رگ در بازوی نوزادان که به طور معمول ۸ هفته پس از تولد ناپدید می شود، شیوع یافته است.

اما طبق یافته های تحقیق، این رگ در بدن ۳۵ درصد افراد همچنان وجود دارد. این رگ اهمیت زیادی در گردش خون جنینی دارد که پس از تولد از بین می رود و به جای آن شریان های رادیال و اولنار به وجود می آیند.

البته ظهور این رگ تنها نشانه تکامل ادامه دار انسان نیست و در برخی موارد مشاهده شده افراد دندان عقل ندارند. به گفته محققان این امر در نتیجه کوچک تر شدن صورت انسان ها است زیرا فضای کمتری برای تشکیل این دندان ها وجود دارد.

همچنین این تحقیق نشان داد موارد Spina bifida occulta افزایش یافته است. Spina bifida occulta زمانی به وجود می آید که ستون فقرات کودک در دوران بارداری به طور کامل تشکیل نشود. کودک با شکاف کمی در استخوان های ستون فقرات متولد می شود.

علاوه بر آن تعداد افراد بیشتری مفصل های اضافی در پاهایشان دارند  که این امر در حقیقت اتصالات غیر طبیعی بین دو یا چند استخوان است. تعداد افرادی که با استخوان کوچکی به نام فابلا (در پشت زانو) متولد می شوند، نیز افزایش یافته است. البته هیچ یک از این موارد به فرد آسیبی نمی رساند.

در آغاز قرن جدید محققان معتقد بودند که تکامل انسان قبل از آغاز حکومت فرعون ها در مصر متوقف شده است اما پژوهش اخیر نشان می دهد تغییرات ژنتیکی در ۵ هزار سال گذشته ۱۰۰ بار سریع تر اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.