سرویس: غیر تولیدی 07:45 - چهارشنبه 16 مهر 1399

کودکان در دوران کرونا بیشتر آسیب می بینند

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، گفت: در دوران پساکرونا معضلات بسیاری در جامعه به خصوص جامعه کودکان خواهیم داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛  مصطفی معین، افزود: متأسفانه با اینکه ۱۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا کودکان هستند ولی آسیب‌پذیری آنها از هر گروه سنی بیشتر است، چون کودکان از هر نظر در رشد و نمو هستند، ممکن است این شرایط ناگوار را تحلیل کنند و اضطراب خانواده را درک کنند. به همین خاطر دچار اضطراب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای با مسائل علمی برخورد شود، می‌توانند از پس مشکلات بربیایند. اگر از امکان آموزش مجازی به خوبی استفاده شود، ممکن است از آسیب پذیری این نسل جلوگیری کنیم. در یک دوره خاص هستیم که از خانواده تا سیستم مدیریتی باید آن را جدی بگیریم تا بتوانیم با تدبیر و هماهنگی این بحران را پشت سر بگذاریم.

معین افزود: کودکان در مرز آسیب پذیری بسیاری قرار دارند، این نسل قدرت اطرافشان را در شرایط فاجعه بار کرونا ندارند، در اینجا نقش پدر و مادر، خانواده و صدا و سیما پر رنگ می‌شود، همه باید کمک کنند تا کودکان آسیب کمتری ببینند.

وی با تاکید برای اینکه وضعیت کودکان در یک جامعه آئینه تمام نمای وضعیت فعلی و آینده آن است، گفت: در دوران پساکرونا معضلات بسیاری در جامعه به خصوص جامعه کودکان خواهیم داشت. عوارض این دوره همه جانبه خواهد بود، به طور مثال به خاطر کم‌تحرکی در این دوران دچار چاقی می‌شوند که آنها را آسیب پذیر می‌کند. اگر کودکان در این دوره دچار بیماری زمینه‌ای بوده باشند و به آنها توجه نشود، دچار مشکل می‌شوند. در زمینه روانی نیز اضطراب‌های ممکن که در جامعه مشهود است باعث افسردگی این نسل می‌شود.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، در ادامه با اشاره به اینکه کودکان در دوران کرونا ارتباطشان با خانواده بیشتر شده است، ادامه داد: این دوران را می‌توانیم یک فرصت تلقی کنیم. نقش خانواده در دوران جدید کمرنگ شده است. خانواده‌ها می‌توانند برای تعامل بیشتر با فرزندانشان با هم فیلم ببینند و درباره آن بحث کنند. فضای مجازی یک نعمت مورد غفلت بوده است که اگر زیرساخت‌های آن تأمین شود می‌تواند نوعی فرصت ایجاد کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.