اصفهان شرق

۵۵ درصد مردم آذربایجان غربی ماسک نمی زنند

کدخبر: 207146
1399/07/16 در ساعت 10:42

به گزارش اصفهان شرق؛ سیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پس از گذشت از خیز اول بیماری در فروردین‌ ۹۹ و یک خیز جدی‌تر از نیمه خرداد تا اواسط تیر، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان از نیمه‌ دوم شهریور به شکلی نگران کننده در حال امتداد است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، پل‌دشت، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندوآب در این استان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار بیماری هستند.

لاری درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان آذربایجان غربی، گفت: این میزان ۵۴.۷ درصد گزارش شده است که پایین‌تر از میانگین کشوری است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان در مراکز عمومی ۴۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۴۴ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۷۹ درصد و توسط شاغلین صنوف و صنایع ۶۴ درصد گزارش شده است.

وی افزود: بروز موارد مثبت بستری ‌و موارد مرگ و میر در این استان بالاتر از متوسط کشوری است. در حال حاضر تعداد ۴۶۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۱ نفر از آنها شرایط بالینی نامناسبی دارند و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.