سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:39 - شنبه 17 خرداد 1393

کار خوب بچه های والیبال

طوفان تهران به برزیل رسید

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های لیگ جهانی 2014 مقابل برزیل مغلوب شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران پس از قبول دو شکست برابر ایتالیا در هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 امروز و در هفته سوم به مصاف برزیل رفت؛ برزیل تیمی قدرتمند است که البته امسال پیش از این نتایج خوبی کسب نکرده بود. این تیم در دو بازی اول و دوم خود در لیگ جهانی سال 2014 در بازی خانگی مغلوب ایتالیا شد و در دو بازی بعدی نیز تنها یک پیروزی برابر لهستان به دست آورد. تیم ایران هم از دو بازی گذشته خود، دو شکست در کارنامه دارد.

جدال شاگردان کواچ و رزنده با نتیجه 3 بر 2 ( 25 بر 23 – 28 بر 30 – 26 بر 28 – 25 بر 23 – 15 بر 13) به سود تیم ملی والیبال برزیل و شاگردان رزنده خاتمه پیدا کرد.

اسلوبودان کواچ پس از برگزاری چهار جلسه تمرین در سالن جیناسیو ایبیراپوئرای شهر سائوپائولو 12 بازیکن را برای رویارویی با برزیل انتخاب کرد؛ سعید معروف، مهدی مهدوی، امیر غفور، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، آرمین تشکری، سامان فائزی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور و عبدالرضا علیزاده بازیکنانی هستند که کواچ آنها را انتخاب کرد. با نظر کواچ در این دو مسابقه آرمین تشکری جایگزین عادل غلامی شد تا تیم ملی ایران با یک تغییر نسبت به بازی با ایتالیا به میدان برود.

برای برزیل در این مسابقه برونو رزنده، ایزاک سانتوس، والاس ده سوزا، سیدنی دوس سانتوس (سیدائو)، لیندرو ویسوتو، موریلو اندرس، ریکاردو لوکارلی، لوئیز فیلیپه فونتلس، لوکاس ساتکمپ، مائوریکو سیلوا، ماریو پدریرا جونیور و رافائل الیویرا به میدان رفتند.

ست نخست؛ 25 بر 23 به سود برزیل

شاگردان کواچ بازی را تقریبا خوب شروع کردند، اما برزیلی‌ها با حمایت هواداران خود توانستند اختلاف را با ایران ایجاد کنند. در امتیاز 8 بر 4 به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما پس از آن با سرویس‌های خوب محمد موسوی اختلاف کمتر شد. در ادامه مسابقه اشتباهات هر دو تیم در زدن سرویس زیاد شد تا شاگردان رزنده توانستند امتیاز 16 را در حالی که ایران در امتیاز 13 بود کسب کنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

زمانی که بازی 19 بر 14 شد کواچ با عصبانیت درخواست وقت استراحت کرد، چراکه بازیکنانش اشتباهات زیادی داشتند؛ در ادامه عبادی‌پور، موسوی، معروف و قائمی سرویس‌های خود را به تور زدند تا در امتیاز 23 بر 20 کواچ دست به دو تعویضه بزند و غفور و مهدوی را وارد زمین کند. در امتیاز 24 بر 20 کواچ درخواست وقت استراحت فنی کرد و پس از آن ملی‌پوشان ایران توانستند اختلاف را کم کنند تا رزنده در امتیاز 24 بر 22احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت کند. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود طلایی‌پوشان برزیل خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ 30 بر 28 به سود ایران

در این ست بازهم تیم‌ها در امتیاز 8 بر 4 به سود برزیل به وقت استراحت فنی اول رفتند؛ در این تایم کواچ بیشتر با عبادی‌پور صحبت کرد. در ادامه بازی سرویس‌های خوب این بازیکن جوان موجب شد تا بازی در امتیاز 8 بر 8 به تساوی کشیده شود و رزنده درخواست وقت استراحت فنی کند. پس از آن برزیلی‌ها با عملکرد خوب خود توانستند 3 اختلاف امتیاز ایجاد کنند و در امتیاز 16 بر 13 تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در این ست پاس‌های پر اشتباه سعید معروف موجب می‌شد تا تیم ایران در حملات چندان زهردار ظاهر نباشد. این ست شاهد بازی زیبایی از بازیکنان ایران بودیم و مجتبی میرزاجان‌پور با ورودش به زمین امتیازهای حساس و خوبی برای ایران به ارمغان آورد و تیم ایران با وجود مهدوی در دفاع هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

کواچ در امتیاز 23 بر 22 به سود برزیل درخواست وقت استراحت فنی کرد، اما بازهم اشتباه در سرویس موجب شد تا بازی 24 بر 23 به نفع شاگردان رزنده شود و کواچ بازهم وقفه‌ای در بازی ایجاد کند. بازی با سرویس خوب محمد موسوی 25 بر 24 به سود ایران شد تا این‌بار رزنده درخواست وقت استراحت کند. جدال تفکرات رزنده و کواچ در این گیم بسیار دیدنی بود تا اینکه ست دوم با نتیجه 30 بر 28 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا ایران با هدایت کواچ نخستین ست پیروز را تجربه کنند.

ست سوم؛ 28 بر 26 به سود ایران

در ست سوم بازی پایاپایی پیش رفت تا اینکه در امتیاز 8 بر 7 به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان رزنده در امتیاز 11 بر 8 از ایران پیش افتادند، اما ایرانی‌ها توانستند به بازی برگردند و در امتیاز 13 بازی را به تساوی بکشانند. این ست بسیار جذاب پیش رفت تا اینکه در امتیاز 16 بر 15 به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه اشتباهات بازیکنان برزیل و بازی خوب ملی‌پوشان ایران نتیجه 18 بر 17 به سود ایران شد تا بار دیگر رزنده احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند، اما این وقفه‌ها تاثیری در روند بازی خوب شاگردان کواچ نداشت، چراکه در ادامه بازی 20 بر 18 به سود ایران شد، اما دفاع خوب بازیکنان برزیل بازی را در امتیاز 21 به تساوی کشاند تا این بار نوبت کواچ باشد تا درخواست وقت استراحت کند.

برزیلی‌ها بازی را بهتر ادامه دادند تا در امتیاز 24 بر 23 به سود برزیل بازهم کواچ درخواست وقت استراحت کند تا پس از آن خراب کردن سرویس توسط برزیلی‌ها موجب شود تا بازی در امتیاز 24 به تساوی کشیده شود؛ عصبانیت رزنده در امتیازهای پایانی در نوع خود جالب بود. بازی بسیار نزدیک پیش رفت تا اینکه در امتیاز 27 بر 26 به سود ایران که با تیزهوشی میرزاجان‌پور به دست آمد رزنده درخواست وقت استراحت کند. این ست در پایان با سرویس خوب آرمین تشکری 28 بر 26 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ 25 بر 23 به سود برزیل

شاگردان کواچ در این ست عملکرد خوبی داشتند و توانستند با تنیجه 6 بر 3 از برزیل پیش بیفتند تا رزنده درخواست وقت استراحت فنی کند. بازیکنان ایران توانستند برتری خود را حفظ کنند و بازی را 8 بر 4 به سود خود کنند. بازیکنان بزرگی مانند لوکارلی، سیدائو، رزنده و… مقابل جوانانی مانند عبادی‌پور، فائزی و میرزاجان‌پور حرفی برای گفتن نداشتند تا اینکه تجربه آنها به دادشان رسید و تیم‌ها در امتیاز 9 بر 9 به تساوی رسیدند تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. بازی تا امتیاز 14 بر 14 هم مساوی پیش رفت، اما تک دفاع جوان خوش آتیه والیبال ایران یعنی میرزاجان‌پور توانست امتیاز 15 را برای ایران به ارمغان آورد، اما این برزیلی‌ها بودند که امتیاز 16 را زودتر از ایران کسب کردند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. برزیلی‌ها در ادامه شرایط خوبی پیدا کردند و در سرویس عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند تا اینکه نتیجه 22 بر 18 به سود طلایی‌پوشان شد. در امتیاز 23 بر 19 به سود برزیل کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا شاید شاگردانش به بازی برگردند و همین اتفاق هم افتاد تا اینکه در امتیاز 23 بر 21 به سود برزیل رزنده درخواست وقت استراحت کند. این ست در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

ست پنجم؛ 15 بر 13 به سود برزیل

در این ست کواچ ترکیب معروف، موسوی، قائمی، میرزاجان‌پور، تشکری، محمودی برای شروع وارد میدان کرد. بازی در این ست پایاپایی پیش رفت، درحالی که رزنده تمام بازیکنان باتجربه خود را وارد میدان کرده بود و نمی‌خواست بازنده باشد. در این ست تیم ایران توانست بازی را 8 بر 7 به سود خود کند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. سرویس خوب قائمی که با چاشنی شانس هم همراه بود بازی را 9 بر 7 به سود ایران کرد تا رزنده مجبور شود درخواست وقت استراحت کند؛ وقت استراحت های متعدد مربیان در ست پنجم در نوع خود جالب بود. این ست در با نتیجه 15 بر 13 به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران فردا از ساعت 17:30 به وقت تهران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 برای دومین بار به مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم این پیکارها خواهد رفت.

مردان ملی‌پوش برزیل در دوره‌های گذشته لیگ جهانی والیبال 17 مدال شامل 9 طلا، 4 نقره و 4 برنز کسب کرده‌اند و عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها را در اختیار دارند؛ تیم ملی والیبال برزیل در 9 دوره از 24 دوره گذشته لیگ جهانی والیبال یعنی در سال‌های 1993، 2001، 2003 تا 2007، 2009 و 2010 مدال طلای لیگ جهانی والیبال را به دست آورده است. همچنین در سال‌های 1995، 2002، 2011 و 2013 مدال نقره لیگ جهانی والیبال به تیم ملی والیبال مردان برزیل رسید و در سال‌های 1990، 1994، 1999 و 2000 این تیم به مدال برنز اکتفا کرد.

با این نتیجه تیم ملی والیبال ایران که در گروه نخست با تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان هم گروه است، یک امتیازی شد. برزیل هم با این پیروزی جمع امتیازهای خود را به عدد 5 رساند.

 

یک نظر در مورد “طوفان تهران به برزیل رسید”

  1. جعفری گفت:

    با سلام ضمن عرض خسته نباشید ضمن عرض تبریک بخاطر این خبرگزاری خوب از منطقه شرق اصفهان به اطلاع شما می رساند همانطور که در کلیه خبر ها منطقه شرق به روز می باشید امید است در بحث ورزشی شهرستان اصفهان نیز گام مثبت را بر دارید در این مورد از وب سایت هیات فوتبال شهرستان اصفهان ، همچنین اداره ورزش و جوانان شهرصتان اصفهان نیز می توانید مطالب جدید را استفاده نمایید . بنده خود نیز در امر خدمت رسانی مدیریت وب سایت هیات فوتبال شهرستان اصفهان که یکی از بروز ترین سایت های ورزشی می باشد را بر عهده دارم وامید دارم بتوانیم همکاری لازم را با این خبرگزاری داشته باشیم ضمنا این خبر زیر را هم در صورت امکان کار نمایید با تشکر جعفری دبیر هیات فوتبال شهرستان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.