سرویس: غیر تولیدی 13:53 - یکشنبه 06 مهر 1399

معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت: ۴۵ هزار نفر از ایثارگران، جزو خانواده سلامت هستند

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: حدود ۴۵ هزار نفر از همکاران ما در بخش سلامت از ایثارگران شامل رزمندگان، جانبازان،خانواده شهدا و آزادگان هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید کامل تقوی‌نژاد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای همه ما و خصوصاً نسلی که امروز در این سالن حضور دارند و توفیق داشتند که دفاع مقدس را از نزدیک لمس کنند، یادآور رشادت‌هایی است که برای اعتلای مردم ایران بزرگ به ظهور رسید. آنها همیشه سرافرازانه در مقابل کسانی که طمع کردند به این آب و خاک و عقیده ما حمله کنند، مقاومت کردند.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس برای ما حائز اهمیت است. خصوصاً ارزش‌هایی که در دفاع مقدس گنجانده شده است. گرچه دفاع مقدس آن دوران سپری شده، اما ما همچنان نیازمند اتکا به ارزش‌هایی هستیم که منشأ آنها، ایثارگری به دست آمده از تجربه تاریخی نسل از خود گذشته‌ای است که در آن دوران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه هر کشوری که بخواهد در مسیر پیشرفت قرار گیرد، باید الگوهایی برای خودش قرار دهد، در تبیین ضرورت داشتن این الگوها گفت: نسل جوان و سرگشته امروز ما نیازمند بازآموزی ارزش‌هایی است که در دفاع مقدس شاهد آن بودیم و تربیت کودکان و فرزندان ما باید آمیخته با این ارزش‌ها باشد و دشمنی‌های ناجوانمردانه استکبار با کشور ما را به آنها نشان دهد.

تقوی‌نژاد ادامه داد: نسل امروز با جنگ مواجهه نداشته است. مجموعه تلاش‌ها و رشادت‌هایی که امروز برای عبور از چالش‌های کشور به آن نیاز داریم و در دوران دفاع مقدس وجود داشته است، با معیارهای مادی قابل سنجش نیست و تحولات کشور ما خصوصاً در ابعاد اقتصادی و اجتماعی نیازمند یک پشتوانه معنوی جدی است. اگر به ارزش‌های دفاع مقدس برگردیم، می‌بینیم که تمام کفر در برابر اسلام قرار داشت و ما به یک ایمان و خودباوری و مقاومت در دوران دفاع مقدس رسیدیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: روحیه مقاومت و ایستادگی و از خودگذشتگی در روح و جان ملت ایران قرار دارد. امروز اگر بخواهیم رزمندگان‌مان را در دفاع مقدس جست‌وجو کنیم، باید مدافعان سلامت را ببینیم. مدافعان سلامت از جان خود گذشتند تا جان هموطنان‌شان حفظ شود و ایران در این زمینه سرافراز باشد. به شهادت تمام کسانی که مسائل مربوط به کرونا را پیگیری کردند، ایران عزیز و وزارت بهداشت در مقابل این موج عظیم توانست سرافرازانه مقاومت کند و جزو کشورهای پیشرو و موفق باشد. باید بدانیم که ما متأثر از رشادت‌های دفاع مقدس توانستیم این اتفاقات را در کشور رقم بزنیم.

تقوی نژاد با بیان اینکه حوزه سلامت پذیرای گروه‌های متعددی از ایثارگران کشور است، گفت: حدود ۴۵ هزار نفر از همکاران ما در بخش سلامت از ایثارگران شامل رزمندگان، جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان هستند. ۸۸۰۰ رزمنده، ۸۰۰۰ فرزند شهید و ۶۴۰۰ فرزند جانباز بالای ۲۵ درصد در وزارت بهداشت خدمت می‌کنند. اگر جمعیت ۱۴ هزار نفری را به آن اضافه کنیم، ۶۳ هزار نفر از همکاران ما که در بخش پیمانی و رسمی فعالیت می‌کنند، از رزمندگان هستند. از آنجایی که برخی طرف قرارداد شرکت‌ها و در بخش خصوصی هستند، ممکن است به این آمار افزوده شود.

وی عنوان کرد: برای تجلیل از پیشکسوتان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اقدامات خوبی انجام شد. ستادی در این زمینه تشکیل شد که ۱۴ جلسه برگزار کرده است که هشت کمیته کاری در آن تشکیل شده و از خرداد ماه تا پایان سال، ۲۳ سرفصل را در دستور کار خودشان قرار دادند. از آنجایی که جمع‌آوری اسناد مربوط به دفاع مقدس کار دشواری است، یکی از اقدامات بزرگ‌مان جمع‌آوری اسناد و فیلم از دوران دفاع مقدس بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: همچنین، نمایشگاه و غرفه شهدای سلامت برگزار شد و امروز از ۴۰ نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار و مقاومت تجلیل می‌کنیم. البته از آنجایی که حدود ۱۶ هزار نفر از ایثارگران ما مربوط به دفاع مقدس است، از تمام آنها تجلیل می‌شود. وزارت بهداشت افتخار دارد که ۵۰۰ نفر از کادرش از خانواده شهدا باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.