سرویس: اجتماعی 14:53 - یکشنبه 16 آذر 1399

لاری عنوان کرد؛ ایران در حال گذر از روزهای سخت و نفسگیر کرونایی است

سخنگوی وزارت بهداشت، بر نقش دانشجویان پزشکی در مراقبت از بیماران کرونایی و مقابله با پاندمی کووید۱۹، تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیما سادات لاری، در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر یادآور استکبار ستیزی، عدالتخواهی و ایستادگی نسلی فرهیخته، اندیشمند و متفکر کشورمان در مقابل استبداد و خودکامگی است.

وی افزود: دانشجویان به مانند وجدان بیدار، خردمند و حق طلبی به شمار می‌روند که جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون ساخته و گام‌های استوار در مسیر توسعه همه جانبه ایران اسلامی بر می‌دارند.

لاری ادامه داد: امروز همه گیری کرونا همزمان با فشارهای ظالمانه تحریم‌های اقتصادی کشور در حال گذار از روزهای سخت و نفس‌گیر تاریخی است، نقش تأثیرگذار دانشجویان در مسیر برون‌رفت از این ایام پر التهاب بسیار چشمگیر است. حضور جهادگرانه در عرصه‌های مختلف مبارزه با ویروس از جمله مشارکت در پویش‌های دانشجویی در جهت کاستن از عوارض اجتماعی بیماری و حضور دانشجویان علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با ویروس و همچنین تلاش‌های دانشجویان متعهد کشور در ساخت واکسن کرونا، همگی نشان از نهادینه شدن حس وطن دوستی، از خودگذشتگی و خود باوری در عموم مردم به ویژه دانشجویان است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بدون شک تاریخ ایران اسلامی به از خودگذشتگی دانشجویان در این برهه حساس تاریخی افتخار می‌کند. با عنایت به طرح ملی مدیریت و کنترل همه گیری کرونا به شیوه محله محور و مبتنی بر طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی، امید است با مشارکت فعال دانشجویان در این طرح ارزشمند در راهبردهای تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر و آموزش و فرهنگ سازی، گامی مؤثر در جهت توقف شیوع گسترده بیماری در کشور برداشته شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.