سرویس: اجتماعی 13:21 - سه شنبه 18 آذر 1399

ممکن است به محدودیت‌های سختگیرانه برگردیم

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر چند اصل بهداشتی رعایت نشود، ممکن است به محدودیت‌های سختگیرانه برگردیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن فرهادی، در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، افزود: استفاده از ماسک و تهویه مناسب در همه محل‌ها شرط اصلی مقابله با شیوع ویروس کرونا است. بیماری کرونا به دو سه طریق گسترش می‌یابد. فعالیت فهرست گروه شغلی یک و دو آغاز شده و ما باید بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

فرهادی گفت: اگر چند اصل بهداشتی رعایت نشود، ممکن است به محدودیت‌های سختگیرانه برگردیم. تا حدود ۹۰ درصد محدودیت‌ها رعایت شده و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف چشم گیر است.

فرهادی گفت: در واحدهای کسب و کار و ادارات باید تهویه هوا صورت گیرد. دست کم در هر ساعت ۵ تا ۱۰ دقیقه پنجره‌ها را باز کنیم تا هوای تازه وارد فضای کار شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: گروه یک ۳۵ درصد مشاغل کشور و گروه دوم بیش از ۴۵ درصد دیگر و در مجموع ۸۰ درصد از انواع صنوف کشور باز است. امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده که هنوز در فهرست غیر ضروری‌ها هستند به فعالیت مشغول نشوند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

فرهادی تاکید کرد: بازرسان وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را در بین مکان‌های مجاز پیگیری می‌کنند.  اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به عهده تمامی دستگاه‌ها است و رعایت آن الزامی است. طبق مصوبه ستاد همه اتحادیه‌ها و دستگاه‌ها باید یک خط تلفن مجزا برای گزارشات مردمی اعلام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.