اصفهان شرق

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور مطرح کرد؛ استفاده از تمام ظرفیت بسیج در شناسایی ناقلان کرونا

کدخبر: 206937
1399/09/12 در ساعت 10:15

به گزارش اصفهان شرق؛ شاهین محمدصادقی در مورد جزئیات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: با تلاش نخبگان و جامعه پزشکی کشور طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در وزارت بهداشت تصویب شده و در حال اجراست و امیدواریم در این طرح بتوانیم تمام ظرفیت‌های بسیج را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهیم و قدم‌های مؤثری در جهت کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره آن در جامعه برداریم.

وی افزود: این طرح محدود به تمرکز در بیمارستان‌ها نیست و قرار است با تقسیم کاری که صورت گرفته است از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج، معتمدین محلات، شورایاری‌ها، خیرین، پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی درمانی شهرها و روستاها برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور درباره شناسایی و نظارت افراد ناقل کرونا در کشور عنوان کرد: در این طرح افراد ناقل کرونا شناسایی شده و همه افرادی که بیش از ۱۵ دقیقه و به فاصله ۲ متر با فرد ناقل ارتباط داشته‌اند از نظر ما آلوده محسوب می‌شوند.

وی افزود: برخی افراد خودشان با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که علائم کووید ۱۹ را دارند و برخی دیگر نیز نتیجه تست کرونا آنها مثبت اعلام می‌شود، همه این افراد زیر چتر نظارتی ما قرار می‌گیرند.

محمدصادقی در پایان گفت: ترجیح ما این است که مبتلایان کرونا در منزل خود قرنطینه شوند، اما اگر اعضای خانواده فرد بیمار، راضی به مراقبت از آن فرد در خانه نباشند یا مساحت منزل اجازه مراقبت را ندهد این افراد با تصمیم نهایی پزشک به بیمارستان منتقل می‌شوند.

مهر