اصفهان شرق

لاری هشدار داد؛ خطرات کم تحرکی در روزهای کرونایی/رعایت فاصله ۵ متری

کدخبر: 206872
1399/09/14 در ساعت 15:48

به گزارش اصفهان شرق؛  سیما سادات لاری، بعد از ظهر جمعه در پایان ارائه گزارش آمار کرونا، به نکاتی در ارتباط با مشکلات روزهای کرونایی اشاره کرد.

وی ضمن توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در محیط بوستان‌ها برای ورزش کردن، گفت: حداقل ۵ متر فاصله در هنگام ورزش کردن باید رعایت شود.

لاری با عنوان این مطلب که شیوع کرونا نشان داد فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های عفونی اهمیت دارد، افزود: فعالیت بدنی منظم در پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، سرطان‌ها، ارتقای سلامت و پیشگیری از فشارخون بالا نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در دوران شیوع کرونا، فعالیت بدنی و ورزش کردن در جامعه به شدت کم شده و این موضوع یک زنگ خطر جدی است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: توصیه می‌کنیم در دوران کرونا، فعالیت بدنی به دور از جمعیت و تماس با سطوح ورزشی در بوستان‌ها و صندلی پارک‌ها انجام شود.

وی گفت: برخی منابع علمی در مورد حفظ فاصله فیزیکی هنگام فعالیت ورزشی با توجه به پخش شدن ترشحات تنفسی را توصیه کردند، پس بهتر است فاصله ۵ متری از سایر افراد هنگام ورزش رعایت شود و افراد موازی با هم قرار گیرند و از ورزش در اماکن سربسته و باشگاه‌ها خودداری کنند.