سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 08:50 - شنبه 17 خرداد 1393

امام جمعه شهر ورزنه در راستای اجرای همایش جوان و خود باوری:

همایش جوان و خودباوری ورزنه راهکار شناخت دین باوری جوانان

امام جمعه شهر ورزنه گفت: جوان، مسافری است که مسیری طولانی و سرنوشت‌ساز را تا ابدیت در پیش دارد و با برگزای هایش جوان و معنویت می بایست شناخت انحرافات به درستی برای جوان روشن شود.

حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه شهر ورزنه در گفتگو با اصفهان شرق اظهارداشت: در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) که روزجوان نیز نامیده شده است همایشی با حضورجوانان منطقه بن رود با عنوان جوان و معنویت برگزارخواهد شد و ویژه گی های یک جوان مسلمان که از زندگی و راه رسم حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرد در این همایش بررسی خواهد شد.

امام جمعه ورزنه در ارتباط با اهمیت نقش جوان و مسیر در پیش رو بیان داشت: جوان، مسافری است که مسیری طولانی و سرنوشت‌ساز را تا ابدیت در پیش دارد. او در دو راهی سعادت و تیره‌بختی قرار گرفته است. از یک‌سو، جاذبه‌های دنیای پرفریب و گناه او را به خود می‌خواند و از دیگر سو، سرشت خدا‌جویش او را تا بی‌نهایت پاکی و عشق دعوت می‌کند.
حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به اهداف پیش روی این همایش گفت: هدف از برگزاری همایش ارائه راهکارهای صحیح دین باوری و اخلاق دینی برای درک معنویت صحیح و پیشگیری از انحراف با شناسایی کژراهه های معنویت در جوانان است و با توجه به نامگذاری سال به نام فرهنگ، برای فرهنگ سازی سبک زندگی اهلبیت(ع) در جامعه و بخصوص نسل جوان این مهم ضروری به نظر می رسید.

امام جمعه ورزنه با اشاره به رویش های انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری رویش های انقلاب اسلامی را بیش از ریزش ها دانسته اند که این رویش ها همان جوانان پرشورانقلابی و غرق در معنویات هستند که آینده سازاین نظام مقدس می باشند و جوان نخستین گامی که در مسیر معنویت بر می دارد یافتن شناخت ‌های صحیح از دین و مطابق با حقیقت است شناخت‌ هایی که آدمی را به سوی مبدا هستی سوق می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه معنویت در سایه دین مداری محقق خواهد شد گفت: جوان باید این را بداند که معنویت صحیح، فقط در صورت اطاعت از دستورات الهی و در سایه دین‌داری به دست می‌آید. یاد خدا، برترین حالت معنویت است که برای رشد همه ‌جانبه آن در اسلام برنامه‌ریزی شده است. جوان در جست‌ و جوی معنویت، هیچ‌گاه از برنامه دینی بی‌نیاز نمی‌گردد، بلکه روز به روز تمسک به دین را ضروری ‌تر می‌یابد.

حجت الاسلام صادق زاده به بهترین دوره عمر انسان اشاره نمود و بیان داشت: بهترین و فعال ترین و شاداب ترین دوره عمر هر انسان دوره جوانی است که جوان باید قدراین موهبت الهی را بداند ودراین دوره جوانی است که آینده شکل پیدا می کند. اگراین دوره جوانی بامعنویت و پرداختن به دین و ارتباط مستمر با خدوند باشد آینده ای روشن و با موفقیت را برای خود ترسیم کرده است.

امام جمعه ورزنه در پایان گفت: همایش جوان و خودباوری در روز میلاد حضرت علی اکبر با همکاری بخشداری بن رود، شورا، شهرداری، بسیج 6 امام جعفر صادق(ع)، اموزش و پرورش و تربیت بدنی برای اولین بار برگزار می شود.
لازم به ذکر است که همایش بزرگ جوان ومعنویت درروز دوشنبه 19خردادماه ساعت 5بعدازظهر در سالن تربیت بدنی شهر ورزنه برگزار می گردد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.