اصفهان شرق

تجمع دانشجویان مقابل دفتر مجمع نمایندگان اصفهان/ درخواست جدی برای اخراج بازرسان آژانس انرژی اتمی

کدخبر: 206794
1399/09/11 در ساعت 14:45

به گزارش اصفهان شرق؛ صبح امروز جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان در مقابل مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشته و با سر دادن شعار، مقابل مجمع نمایندگان استان اصفهان اعتراض و درخواست نسبت به بررسی ابعاد ترور شهید دانشمند محسن فخری‌زاده را نشان دادند.

پس از آن دانشجویان به داخل ساختمان مجمع نمایندگان فراخوانده شدند و تعدادی از آن‌ها یه صحبت و بیان درخواست‌ها و نظرات خود پرداختند.

از موضوعاتی که در این جلسه از سوی دانشجویان مطرح شد می‌توان به این مسأله اشاره کرد که مجلس باید خواستار این باشد که مسؤولانی که در مقابل این ترور کم کاری کرده و ضعف داشتند، از وزارت اطلاعات گرفته تا دبیر شورای عالی امنیت ملی به صحن علنی مجلس آمده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

دیگر خواسته دانشجویان در این جلسه اقدام سریع برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، همچنین دانشجویان درخواست داشتند که مجلس شورای اسلامی، قدرت انرژی هسته‌ای ایران را از زیر پرچم و حمایت دولت خارج کنند تا برنامه‌های آن با تغییر دولت‌ها تغییر نکرده و دچار مشکل نشود و این سازمانها تحت برنامه‌های نظام اداره شود.

پیگیری برای سوال از مسؤولان ذی‌ربط و بحث‌های اقتصادی و معیشتی نیز دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود که در مقابل این سوالات هم حجت‌الاسلام احسان تیموری، دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان به چند سوال دانشجویان پاسخ داد.

تیموری تعدادی از اقدامات انجام شده توسط مجمع نمایندگان استان را برای آن‌ها تصریح کرد و از برنامه‌های آینده نمایندگان نیز صحبت کرد، همچنین تعدادی از اقدامات کمیسیون اصل نود را نیز عنوان کرد.

فارس