سرویس: غیر تولیدی 08:07 - سه شنبه 11 آذر 1399

غربالگری بیش از ۵۰۰ هزار نفر در اصفهان با اجرای طرح حافظان سلامت محله

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: تا کنون در استان اصفهان ۵۰۵ هزار و ۲۶۸ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که در بین آنها ۴۱ هزار و ۲۵۹ فرد در معرض خطر ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی قمیان در خصوص اجرای طرح «حافظان سلامت محلات» استان اصفهان که همزمان در سطح کشور و با عنوان طرح شهید سلیمانی اجرایی می‌شود، اظهار داشت: در قرارگاه حافظان سلامت محله، قرار است در هر محله با استفاده از ظرفیت مسجد، معتمدین و متمولین محله که می‌توانند امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه بسیج خواهران یا برادران مسجد، مسوول کانون ارشاد، نماینده مرکز بهداشت، یک نفر کاسب معتمد محله، مسوول هیات امنای محله، مسوول هیات مذهبی محله و نماینده قرض‌الحسنه یا خیریه محله، باشد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: این افراد در محله، هرکدام ظرفیتی دارند با مسوولیت امام جماعت و بسیج و به تخصص نماینده بهداشت، طرحی به نام طرح شهید سلیمانی اجرا می‌کنند؛ اهداف طرح، شامل قطع زنجیره انتقال ویروس، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و میر و شناسایی و پوشش حمایتی از گروه‌هایی که در معرض خطرند، است، در واقع رعایت پروتکل‌ها در محله توسط افراد محله و حمایت خانواده‌ها است.

وی افزود: تاکنون دراین زمینه در سطح استان اصفهان یک هزار و ۹۱ پایگاه در محلات تشکیل شده است.

قمیان با بیان اینکه از این تعداد قرارگاه دوهزار و ۷۴۳ تیم عملیاتی برای غربالگری خانه به خانه اعزام شده‌اند، تصریح کرد: همچنین همراه با این تیم‌ها ۴۳۲ تیم از اصناف برای نظارت بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی اعزام شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای آذر ماه تاکنون ۱۵۰ هزار و ۳۴۹ خانوار در سطح استان اصفهان توسط تیم‌های اعزامی در قالب اجرای طرح « حافظان سلامت در محلات» مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این تعداد خانوار ۵۰۵ هزار و ۲۶۸ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که در بین آنها ۴۱ هزار و ۲۵۹ فرد در معرض خطر ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.