سرویس: غیر تولیدی 11:07 - دوشنبه 28 مهر 1399

منشأ آلودگی هوا خارج از تهران است/ توسعه فضای سبز با همکاری مردم

شهردار تهران با اشاره به اینکه با وجود شرایط شیوع کرونا و کاهش رفت و آمدها در سطح شهر آلودگی هوا کاهش نیافته است، گفت: این مسأله نشان می‌دهد غیر از پدیده اینورژن، منشأ و ریشه آلودگی خارج از شهر تهران است.

به گزارش اصفهان شرق؛ پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح بوستان زندگی در محله شهید هرندی اظهار داشت: این محله یکی از تاریخی‌ترین محلات تهران محسوب می‌شود و از سیاست‌های ما در این دوره با همکاری شورای شهر، افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت بوده است، چرا که این موضوع تأثیر مستقیم بر روی کیفیت زندگی شهروندان دارد.

وی افزود: ایجاد کمربند سبز در محدوده قانونی شهر تهران، ارتفاعات و حوزه‌های پایتخت از رویکردهای مدیریت شهری بوده است و از آنجایی که بسیاری از شهروندان در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، نیازمند فضاهای باز،‌ سبز و بزرگ برای گذراندن اوقات فراغت هستند.

شهردار تهران بیان داشت: کمبود سرانه فضای سبز و بوستان، تنها معضل تهران نیست و بسیاری از کلان‌شهرها با این مسئله مواجه هستند. به نوعی کمبود فضای سبز از عارضه‌های کلان‌شهرها محسوب می‌شود.

حناچی بیان داشت: افتتاح بوستان زندگی در محله هرندی از تلفیق بوستان بهاران، خواجوی کرمانی و شهید حقانی حاصل شده و زمینه‌های مابین آنها نیز تملک شده است.

وی گفت: بوستان زندگی در محل هرندی بزرگ‌تر از پارک شهر و حتی دانشگاه تهران است و محدوده قابل قبولی از فضای سبز را در جنوب تهران ایجاد کرده است که توسعه فضای سبز در پایتخت جزو سیاست‌های ما است.

شهردار تهران ادامه داد: علی‌رغم اینکه در شرایط کرونایی هستیم و رفت و آمدها در سطح شهر کمتر شده، ولی آلودگی هوا کاهش نیافته است و ابتدای سال تا 24 مهر سال جاری فقط 15 روز هوای پاک، 152 روز هوای قابل قبول، 43 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته‌ایم.

وی گفت:‌حتی روزهای جمعه که فعالیت‌های عمومی و اقتصادی در سطح شهر کمتر است، آلودگی هوا افزایش یافته و این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از مشکلات آلودگی هوا ریشه و منشاء در خارج از تهران دارد که شرایط اینورژن و وارونگی دما به آن دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در پایتخت در بهبود کیفیت زندگی شهروندان حائز اهمیت است، گفت: پیش از این پارک وثوق‌الدوله را افتتاح کردیم ولی اقدامات انجام گرفته هنوز کافی نیست و لازم است که به پشتوانه مردم اقدامات بیشتری انجام دهیم.

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: در عزاداری‌های محرم امسال علی‌رغم اینکه همه تلاش‌هایمان را انجام دادیم، ولی چون حضور مردم در سطح شهر کمرنگ‌تر بود، نتوانستیم جای مردم را بگیریم، این مسئله در توسعه فضای سبز نیز به همین منوال است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.