سرویس: غیر تولیدی 21:59 - پنجشنبه 15 آبان 1399

برنامه کمیته امداد برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان

رئیس کمیته امداد از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در سال آینده خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در دیدار با محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد را توانمندسازی محرومان عنوان کرد و افزود: به یاری خداوند و تلاش امدادگران، خیران و نهادها، در بحث اشتغال و مسکن به عنوان زیربنای توانمندسازی مددجویان، اقدامات خوبی انجام شده است.

 وی به اقدامات این نهاد در زمینه حمایت از نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت در مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در سراسر کشور با کمک‌های ویژه بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای حمایتی، کمیته امداد نقش موثری در حوزه مقابله با کرونا در میان جامعه هدف انجام داده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان این نهاد روزانه یک میلیون ماسک در قالب طرح‌های اشتغال تولید می کند، تاکید کرد: تولیدات مددجویان شامل ماسک و البسه بیمارستانی در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

بختیاری با تقدیر از همراهی مردم در اجرای دو مرحله پویش ایران همدل گفت: در پویش ایران همدل یک حماسه بزرگ رقم خورد که از اول انقلاب اسلامی تاکنون بی‌نظیر بود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: امسال ایجاد هفت هزار شغل برای مددجویان در برنامه استان آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم با حمایت استانداری و فرمانداران و بانک‌های عامل و همچنین فعالان اقتصادی، این مهم محقق خواهد شد.

بختیاری با تاکید بر اینکه مهمترین و پرهزینه ‌ترین بسته حمایتی مددجویان، موضوع تامین مسکن است، افزود: کمیته امداد تامین ۵۰ هزار مسکن مددجویی را برای سال آینده در دستور کار خود قرار داده است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از تلاش‌های امدادگران در سطح کشور و استان قدردانی کرد و گفت: به فرموده امام راحل این انقلاب پابرهنگان است و باید مسؤولان بیشتر تلاش کنند تا محرومیت از جامعه ما رخت بربندد.

وی با بیان اینکه تبریز از گذشته‌های دور شهر خیریه‌ها بوده است و مردم آذربایجان همیشه در کار خیر پیشرو بوده‌اند، افزود: کاری که در کمیته امداد برای توانمندسازی محرومان انجام شده، کاری بسیار ارزشمند است و مجموعه مدیریت استان نیز آمادگی هرگونه همکاری و خدمت به این قشر مستضعف را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: نرخ اشتغال استان از متوسط کشوری پایین‌تر است که این متاسفانه به دلیل  شرایط بد اقتصادی است و برای بهبود اوضاع اشتغال استان به همراهی مجموعه کمیته امداد نیازمندیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.