سرویس: دسته‌بندی نشده 15:55 - جمعه 16 خرداد 1393

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

توجه ویژه به معضل بیکاری در شرق اصفهان داشته باشید

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی در خطبه های نماز جمعه گفت: بیکاری چراگاه شیطان است و وقتی انسان بیکار باشد امکان ارتکاب به گناه بیشتر است و توجه ویژه به این معضل باید نمود.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در خطبه های اول خود با اشاره به کلام گهر بار حضرت علی(ع) بهترین زاد و توشه آخرت را تقوا خواند و در ادامه به بررسی راههای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اظهار داشت: عبادت و نماز از راههای ترویج فرهنگ اسلامی است، عبادت انسان را از اتکا به گناه و جرم حفاظت میکند و نشانه های آن در ایام مذهبی اعم از محرم و رمضان بیشتر نمود پیدا می کند، همانطور که مشاهده می شود در این ماهها آمار جرم کم تر است و نشان توجه بیشتر به خدا است.

وی با اشاره به نماز شب و آثار و برکات آن در روحیه انسان گفت: از آثار و برکات نماز شب باز داشتن انسان از تکبر، افزایش روحیه تواضع و فروتنی و افزایش رزق و روزی میباشد و با خواند این فریضه معنوی چهره انسان نورانی می شود.

فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر به روز جوان اشاره و درست برخورد کردن با جوانان را مهم شمرد و افزود: همه افراد توجه نمایند که در برخورد با جوانان رعایت نحوه برخورد درست را داشته باشند و اگر جوانی همه نکات خوب را داراست و اشتباهی از او سر زد مورد سرزنش قرار ندهیم.

وی با توجه به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به جوانان خاطر نشان کرد: رهبر عزیزمان توجه ویژه ای به جوانان دارند و فرمودند که از ظرفیت جوانان استاده شود و در جایی دیگر فرمودند نسل سوم انقلاب از نظر شجاعت و تقوا بالاتر از نسل اول می باشند و معارف الهی را با شوق می پذیرند.

فرهنگ با توجه و تاکید بر معضل بیکاری در بین جوانان افزود: بیکاری چراگاه شیطان است و وقتی انسان بیکار باشد امکان ارتکاب به گناه بیشتر است و توجه ویژه به این معضل باید نمود.

خطیب نماز جمعه نصرآباد با توجه به تحولات منطقه و پیروزی 88 درصدی بشار گفت: بشار اسد با کسب 88 درصد از آرا توانست پیروز انتخابات شود ولی سخنگوی کاخ سفید که در اصل کاخ سیاه نام دارد انتخابات را ننگ و غیر قانونی اعلام کرد.

امام جمعه شهر نصر آباد در ادامه خطبه ها به سخنان حضرت آقا در حرم امام خمینی(ره) تصریح نمود: آقا در صحبت های شیوای خود در بین زائران حرم امام خمینی با اشاره به گفته های دستگاههای غربی مبنی بر شکست بیداری اسلامی در منطقه فرمودند که این بیداری در باطن ادامه دارد و باطل از بین خواهد رفت. آقا در قسمتی از صحبت های خود به سخن امام خمینی و توجه به مظلومان گفتند: همیشه به فکر مظلومان باشیم و کار را به دست مردم بسپارید و از اراده مردم استفاده کنیم زیرا نظام با اراده مردم به میروزی می رسد.

خطیب نماز جمعه در پایان خطبه ها به دو چالش پیش روی جمهوری اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: در مقابله با چالش درونی می بایست توجه نمود که جهت امام نباید ضعیف شود و چالش بیرونی مبارزه آمریکا و توجه به آن است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.