سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:57 - جمعه 16 خرداد 1393

داعش در جنایتی دیگر به سامرا حمله کرد

گروهک دولت اسلامی عراق و شام (‌داعش) که عملیات دیروز آن برای تصرف بارگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) ناکام ماند همه چیز خود را در عملیات نیروهای عراقی در فلوجه در استان الانبار از دست داده است به همین سبب می کوشد جبهه جدیدی علیه ارتش و نیروهای امنیتی عراق باز کند.

به گزارش اصفهان شرق، گروهک دولت اسلامی عراق و شام (‌داعش) که عملیات دیروز آن برای تصرف بارگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) ناکام ماند همه چیز خود را در عملیات نیروهای عراقی در فلوجه در استان الانبار از دست داده است به همین سبب می کوشد جبهه جدیدی علیه ارتش و نیروهای امنیتی عراق باز کند.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود: نیروهای امنیتی عراق افراد مسلحی را که به گفته منابع امنیتی از اعضای داعش بودند در یک عملیات سریع از داخل شهر سامرا واقع در شمال بغداد بیرون راندند.

منابع نظامی از انهدام 19 دستگاه خودرو و کشته شدن 40 نفر از مهاجمان خبر دادند.

منابع امنیتی گفتند ارتش عراق حمله داعش را که هدفش حمله به بارگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا بود دفع کردند.
وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد شخصی به نام ابو عبد الرحمن بیلاوی رئیس شورای نظامی داعش در عملیات امنیتی در نینوا کشته و یکی دیگر از فرماندهان داعش در این عملیات دستگیر شد.

علی حمزه خبرنگار شبکه المنار در عراق در گزارشی گفت: شهر سامرا که در بیست و پنج کیلومتری شمال بغداد قرار داد بامداد پنجشنبه هدف حمله افراد مسلح نقاب دار بود که به گفته منابع امنیتی از اعضای داعش بودند.

افراد مسلح با نیروهای مستقر در یکی از پستهای امنیتی در محله معتصم درگیر شدند که به شهادت پنج غیر نظامی و سه نفر از نیروهای پلیس منجر شد و افراد مسلح توانستند به مرکز شهر سامرا وارد شوند اما طولی نکشید که نیروهای ارتش عراق با حمایت هوایی عملیات برای بیرون راندن افراد مسلح از محله هایی را که وارد آنها شده بودند آغاز کردند.

حسن علوانی عضو ائتلاف دولت قانون گفت:«تماسهای مداوم ما با فرماندهان امنیتی در سامرا ادامه دارد و به ما تأکید کردند که شهر سامرا به طور کامل در کنترل نیروهای امنیتی عراقی است.»

منابع امنیتی گفتند ارتش عراق حمله افراد مسلح را برای پیشروی به سمت حرمین عسکریین دفع کردند.

منابع تولیت حرمین عسکریین نیز خاطر نشان کردند درگیرها در فاصله سه کیلومتری این دو حرم صورت گرفت.

این در حالی است که محافل سیاسی معتقدند برخی عناصر تندرو می خواهند عراق را به نقطه صفر و به درگیریهای طائفه‌ای و مذهبی بازگردانند.
هاشم حبوبی عضو فهرست ملی گفت: «معتقدم این تلاش فقط برای گشودن یک جبهه جدید در خارج از فلوجه نیست بلکه بهره برداری از خلاء سیاسی در کشور است. معتقدم باید به ویژه در این مرحله متحد و منسجم باشیم.»

حمزه گفت: ناظران تحولات عراق معتقدند داعش که همه چیز را در فلوجه از دست داده است می کوشد جبهه جدیدی علیه ارتش و نیروهای امنیتی عراق باز کند.

حیدر حلفی تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: «هدف اساسی آن است که یک شوک شدید ایجاد شود به امید اینکه واکنش به این شوک باعث تقویت دودستگی شود که در جامعه به وجود آمده است. می خواهند هرج و مرج مذهبی ایجاد کنند.»

از طرف دیگر افراد مسلح هنگام حوادث سامرا به خانه عبد الکریم سامرایی وزیر علوم و فناوری یورش بردند و سه نفر از محافظان وی را کشتند.
کارشناسان امنیتی از نیروهای امنیتی عراقی می‌خواهند برای نبردهای جدید احتمالی داعش در روزهای آینده آماده باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.