اصفهان شرق

شعار مجلس یازدهم تعامل با دولت است/ موضوع شفافیت همچنان در دستور کار مجلس

کدخبر: 206526
1399/09/10 در ساعت 14:30

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین خسروی‌اسفزار در خصوص اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه قوه و سه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اصل ۵۷ قانون اساسی، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام جمهوری اسلامی جایگاه و نقش بسیار با اهمیتی دارد تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «مجلس در رأس همه امور است».

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از مواردی که می‌تواند این سخن امام(ره) را محقق بخشد نمایندگان مردم در مجلس هستند، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند به لحاظ مراعات اخلاق اسلامی و سیاسی، ارائه طرح‌های قوی و قوانین مستحکم و انجام وظیفه به نحو احسن در عمل حرف امام(ره) را محقق کنند.

دیگران باید در مورد عملکرد ما قضاوت کنند

خسروی در خصوص عملکرد خود در مجلس یازدهم، مطرح کرد: هیچ‌وقت شخص نماینده نمی‌تواند به خود نمره بدهد و باید دیگرانی که رصد و قضاوت می‌کنند با دیدگاه متنوع و منصفانه و مطلعانه از همه مسائل اعلام نظر کنند.

وی با بیان اینکه محور مجلس یازدهم مسائل اقتصادی است، اضافه کرد: تاکنون یک سری کارهایی انجام شده که می‌توان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی که تقریبا به مرحله آخر رسیده، کارت اعتباری و بحث‌های مربوط به مسکن اشاره کرد.

فرآیند تبدیل یک طرح یا لایحه به قانون طولانی است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی فرآیند تبدیل یک طرح یا لایحه به قانون و اجرایی شدن آن را طولانی دانست و تبیین کرد: تا زمانی که یک طرح یا لایحه عملی و ملموس و محسوس شود زمان خود را می‌طلبد.

خسروی عنوان داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک کار خوبی انجام داده و برای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی اولویت‌ها را مشخص کرده که امیدواریم در راستای توصیه‌های رهبری عملی شود.

وی تصریح کرد: در مباحث فرهنگی موضوع تعالی جمعیت در دستور کار قرار گرفته که کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفته و در حال حاضر مابقی کارها در حال انجام است.

موضوع شفافیت همچنان در دستور کار مجلس است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع شفافیت و نقش نظارتی مجلس، گفت: این موضوع همچنان مطرح و در اولویت کار مجلس است، شفافیت باید در همه زمینه‌ها باشد و مردم باید مطالبه‌گری را از هر سه قوه داشته باشند.

خسروی تصریح کرد: شفافیت باید در همه جا باشد که امیدواریم به صحن علنی بیاید و کارهای مقدماتی آن انجام شود چراکه در عمل به نفع کلیت کشور در همه قوه‌ها و سازمان‌ها است.

مجلس دنبال مچ‌گیری از دولت نیست

وی افزود: شعار اول مجلس «تعامل با دولت» است، چراکه مجلس دنبال مچ‌گیری نیست بلکه به‌دنبال دستگیری است، البته نه به این معنا که مجلس وظیفه ذاتی و قانونی خود را تحت عنوان نظارت و ابزارهای نظارتی انجام ندهد بلکه همه این‌ها را با یک حالت دوستانه انجام می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون بر همین شعار تقریباً پایبند و کلیت مجلس نیز مبنی بر تعامل با دولت بوده است.

خسروی مطرح کرد: مجلس یازدهم مرتب وزرا را به صحن مجلس آورده، مثلاً در موضوع بورس وقتی مردم متضرر شدند، مسؤولین سازمان بورس چندین بار به صحن علنی مجلس آمده و پاسخ دادند، لذا تعامل از اهداف مهم مجلس است.

بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات امام علی(ع)  مختص دعای توسل و کمیل نیست بلکه باید در مباحث مدیریتی پیاده شود، تبیین کرد: وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند مذاکره جواب نداد، دیگر بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند چراکه این‌ها با اصل نظام و سرمایه ما مخالف هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر رهبری می‌فرمایند حل مشکلات و معیشت مردم از درون است چرا باید دیگران را کدخدا بدانیم؟

خسروی با تأکید بر اینکه اگر مجلسی‌ها در عمل از شهید مدرس الگوگیری کنند مشکلی نخواهیم داشت و مشکلات سیاسی، اقتصادی و اخلاقی ما حل خواهد شد، اضافه کرد: ۱۰ آذر به‌نام روز مجلس است ولی می‌شود مدرس را همه قوا و سازمان‎ها یک الگوی مدیریتی قرار دهند.

شهید مدرس  الگوی نمایندگان مجلس باشد

وی ساده‌زیستی را از خصوصیات شهید مدرس ذکر و تبیین کرد: توجه و استفاده از تولید داخل، ضعیف دانستن دشمن، بزک نکردن دشمن در گفتار و رسانه، شجاعت، کلی‌نگری و غیره را از دیگر خصوصیات شهید مدرس است که باید الگوی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/فارس