اصفهان شرق

ترور دانشمندان ثمری برای دشمن ندارد/ فعالیت هسته‌ای ادامه می‌یابد

کدخبر: 206439
1399/09/08 در ساعت 11:48

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، گفت: آنچه مسلم است اینکه دشمنان ما مخصوصاً آمریکا و اسرائیل با پیشرفت هسته‌ای ما مخالف هستند و نتانیاهو از محسن فخری‌زاده اسم برده بود.

وی عنوان کرد: این امر نشان دهنده آن است که این‌ها شدیداً مخالف پیشرفت هسته‌ای ایران هستند و به نظرشان می‌رسد که مثلاً با ترور دانشمندان، ما از فعالیت هسته‌ای دست بر می‌داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل با تصور جلوگیری از فعالیت هسته‌ای ما به واسطه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشتباه می‌کنند، گفت: ایران با شهادت یک نفر از فعالیتی که شروع کرده دست برنمی‌دارد و قطعاً آن را ادامه خواهد داد. این شهادت‌ها سبب می‌شود مردم ما بیشتر به این موضوع علاقمند شوند و جوانان ما بیشتر به دنبال علم و دانش بروند و مسأله هسته‌ای را ترغیب کنند.

مجتهد شبستری تصریح کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای ما منجر می‌شود به اینکه هم دولت و هم ملت ما هوشیارتر شوند و این ترور هیچ ثمره‌ای برای بیگانگان ندارد جز اینکه تشفی خاطری برای آنها باشد که یک نفر از دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند و جز آن، برایشان سود دیگری ندارد.

وی ضمن امیدواری از شناسایی قاتلین و ترور کنندگان شهید فخری زاده و مجازات آنها، بیان کرد: دانشمندان هسته‌ای نیز باید احتیاط و مراقبت کنند زیرا در معرض خطر هستند و لازم است با احتیاط رفت و آمد داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان فکر می‌کنند ما فعالیت هسته‌ای گسترده‌ای داریم و این عملیات جنایت آمیز را انجام می‌دهند. ما در مسأله برجام این مسائل را مطرح کردیم و فکر می‌کنند با تغییر نخست وزیر اسرائیل در وضعیت هسته‌ای ایران تغییری حاصل می شود و اینها توهماتی است که دشمنان ما دارند.

مهر