سرویس: غیر تولیدی 09:03 - چهارشنبه 05 آذر 1399

کاهش ۲۷ درصدی فوتی‌ها در سوانح جاده‌ای استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: درصدی تعداد فوتی‌ها در سوانح جاده‌ای استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش با بیان این‌که طول راه‌های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، اظهار داشت: از این مقدار ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر  بزرگراه و ۵ هزار و ۵۸ کیلومتر مربوط به راه روستایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به جهت دارا بودن پایانه‌های بار و مسافر رتبه اول شرکت‌های باربری و تعداد بالای کامیون‌ و مسافران را دارد افزود: در هفته گذشته حدود هزار نفر از عوامل پلیس‌راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس و هلال احمر در مناطق مختلف با هدف تقویت بنیه امدادی در جاده‌ها به صورت ۲۴ ساعته و با تمام تجهیزات امدادی استقرار پیدا کرده و در راستای اهداف روز بدون حادثه در جاده وظایف خود را انجام دادند.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۶۶ دوربین ثبت تخلف در استان اصفهان گفت: در مانور انجام شده از پویشی اجتماعی تحت عنوان «سوگند برای ایمنی» رونمایی شد که هدف از آن کاهش تصادفات جاده‌ای بود و توصیه می‌شود همه در این پویش شرکت کرده و در راستای کاهش سوانح جاده‌ای تلاش کنند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که سوانح جاده‌ای در طول سال در کشور و در استان اصفهان خسارات جانی و مالی را به بار دارد، بیان کرد: استاندارد بودن خودرو و جاده، رفع نقاط حادثه‌خیز و رعایت اصول ایمنی در رانندگی در کاهش حوادث نقش بسیار زیادی دارد.

شناسایی ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف در استان اصفهان شناسایی شده که تا کنون ۳۱ نقطه آن با اقداماتی مثل احداث زیرگذر، ساماندهی سه‌راهی، حذف دسترسی‌های غیرمجاز با اعتبار حدود ۶ میلیارد تومان اصلاح شده و سایر نقاط نیز در دست اقدام است؛ در جهت اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سال جاری مقرر شده در هزار کیلومتر از جاده‌ها اقداماتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود که تا کنون ۵ هزار کیلومتر آن انجام شده است.

وی با بیان این‌که ۷۵ درصد از حوادث رانندگی مربوط به خطای انسانی است و همه باید مقررات رانندگی را رعایت کنند، تصریح کرد: بررسی وضعیت راه‌ها، اطلاع از وضعیت آب و هوا، بررسی کامل خودرو از لحاض فنی، سرعت مطمئنه در رانندگی، عدم انجام حرکات نمایشی بسیار حائز اهمیت  است و باید به آن توجه شود.

کاهش ۲۷ درصدی فوتی‌ها در سوانح جاده‌ای استان اصفهان

شیشه‌فروش با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی تعداد فوتی‌ها در سوانح جاده‌ای استان اصفهان نسبت به سال گذشته گفت: همه باید به پویش سوگند برای ایمنی بپیوندند و راهداری هم به وظایف خود عمل کند تا شاهد حادثه دلخراشی نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای مانور ایمنی شبکه‌های توزیع برق در شرق شهرستان اصفهان بیان کرد: این مانور با حضور ۱۳۰ نفر از نیرو‌های شرکت برق با هدف کاهش خاموشی‌ها برگزار شد، ۲۵ کیلومتر شبکه توزیع برق در یک اقدام عملیاتی، اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ۱۳ شهر و ۴۰۰ روستا را برق‌رسانی می‌کند و در این راستا شرکت برق موظف شد شبکه‌های خود را در برابر خطرات طبیعی ایمن کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.