اصفهان شرق

قلب تپنده فعالیت‌های جهادی در روستایی محروم

کدخبر: 206286
1399/09/04 در ساعت 08:02

به گزارش اصفهان شرق؛ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: شیوع ویروس کرونا با خود رنج‌ها و سختی‌های فراوانی به همراه آورد. از دوری دوستان تا درد بیماری و دردناک‌تر از همه داغ عزیزانی که هر روز نیز به تعداد آنان افزوده می‌شود.

اما در کنار این داغ‌های پشت سر هم و اشک‌هایی که بر چهره خشک شده، اتفاقات شیرینی نیز در ایام شیوع کرونا در جامعه ما رقم می‌خورد. اتفاقاتی که از جنس دوستی، همدلی، عشق به همنوع و رأفت است و در این میان گروه‌های جهادی با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و توان جوانی بیش از همه در این حوزه درخشیدند.

امروز در جای جای استان اصفهان می‌توان اثر فعالیت‌های گروه‌های جهادی را دید. جوانانی که با نیت‌های خیرخواهانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به کمک کادر درمان شتافته‌اند و یا در مناطق محروم و کم‌برخوردار آستین همت را برای کمک به نیازمندان بالا زده‌اند.

درخشش گروه‌های جهادی در همدلی با مردم محروم

یکی از این گروه‌های جهادی، گروه جهادی حضرت زهرا (س) است که در روستای جلال‌آباد بخش قهدریجان  از ابتدای شیوع کرونا در کنار و همراه مردم و به ویژه محرومان و نیازمندان بوده است چرا که بر این باور هستند که رنج‌ها را در کنار هم آسان‌تر می‌توان تحمل کرد.

گروه جهادی حضرت زهرا (س)، گروهی متشکل از مردم روستای جلال‌آباد، جوانان جهادگر، دانشجویان و دانش‌آموزان فعال است که از فروردین ۹۸ در زمینه خدمت‌رسانی به روستای جلال‌آباد، بخش قهدریجان فعالیت دارند.

گروه‌های جهادی حضرت زهرا (س)، در روستای جلال‌آباد نام‌آشنای همه کسانی‌ست که دغدغه‌ رفع مشکل دارند، جهادگرانی که تمام توانشان را به کار می‌گیرند تا گره‌ای از کار مردم باز شود.

اهالی این روستا برای مقابله با ویروس کرونا دست به کار شدند و با انجام مستمر ضدعفونی معابر و اماکن به جنگ کرونا رفتند و مصمم به شکست این ویروس منحوس هستند.

طعم شیرین خدمت به مردم روستای جلال‌آباد

جمال جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت گروه جهادی حضرت زهرا (س) و گروه سلامت حاج قاسم سلیمانی در روستای جلال‌آباد اظهار داشت: گروه جهادی حضرت زهرا (س) از عید سال گذشته ایجاد شد و به دنبال آن ستاد را راه‌اندازی کردیم و تاکنون در حال فعالیت هستیم.

مسؤول گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه کمک به مردم روستا برای گروه یک افتخار است، افزود: تولید ماسک، ضدعفونی کردن و گندزدایی اماکن عمومی، توزیع بسته‌های بهداشتی، آموزش و آگاه‌سازی مردم از جمله اقدامات جهادگران شهید سلیمانی در مسیر مبارزه با این بیماری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این گروه با همکاری مسجد، شورا و دهیار روستا فعالیت می‌کند، افزود: تاکنون در راستای مبارزه با ویروس کرونا ضدعفونی معابر، نانوایی‌ها، مساجد و مدارس را در هفته دو بار انجام داده‌ایم و کسانی که کرونا داشتند را شناسایی کردیم و به خانواده‌های آن‌ها کمک و منازل‌شان را ضدعفونی کرده‌ایم.

جلالی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی با کمک مردم و خیران جمع‌آوری شده و در بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم، گفت: به طور طبیعی کرونا با خود بیکاری برخی از مشاغل و آسیب‌های اقتصادی را به همراه داشت که برای بسیاری از خانواده‌ها نگرانی بزرگی بود، بنابراین به کسانی که مشاغل آن‌ها از کرونا آسیب دید کمک مالی کردیم.

مسؤول گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان نیازمند تبلت گرفتیم تا از تحصیل باز نمانند، بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر زیر مجموعه گروه جهادی هستند و مردم روستا از انجام این اقدامات بسیار راضی هستند و افراد بسیاری که مشکل دارند به این گروه مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: برای انجام اقدامات لازم در گروه سلامت با سپاه هماهنگ شده‌ایم و با روحانی مسجد، خادمان، گروه بسیج خواهران، شورا و دهیاران اقدامات لازم را اجرایی کرده‌ایم و مساجد، مدارس، نانوایی‌ها و معابر روستا را ضدعفونی می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه در ستاد روستای جلال‌آباد کمک‎های همدلی مردم را جمع‌آوری می‌کنیم و خیران می‌توانند کمک کنند، بیان کرد: از هیچ ارگانی تاکنون به ما کمک نشده است و همه کمک‌ها، کمک‌های مردمی بوده است و بسته‌های معیشتی شامل برنج، گوشت و روغن نیز همه کمک‌های مردمی بوده است و حتی ماسک‌هایی هم که در خود روستا توزیع کردیم، بند آن را بانوان روستا با چرخ خیاطی درست کردند.

مسؤول گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه خداوند متعال را سپاسگزارم که این توفیق را به ما عنایت کرد تا بتوانیم گره‌ای از کار اهالی روستای خود برداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در یک شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌ایم، این گروه‌ جهادی به اندازه توان خود و البته قبل از حضور مسؤولانی که وظیفه هم دارند، نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مردمی همیشه در میدان و بین مردم هستند، گفت: طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری نیروهای جهادی در هر صحنه‌ای پیشتاز هستند.

انتهای پیام/فارس